مینیمالیسم در طراحی گرافیک – طراحی کارشناسی ارشد


مینیمالیسم در طراحی چیست؟

مینیمالیسم در طراحی گرافیک و سایر هنرهای تجسمی و موسیقی بر اساس سادگی بیان می شود و در معماری بیشتر با خلق آثار سه بعدی به جای دو بعدی همراه است. مینیمالیسم در اشکال مختلف طراحی و هنر ، به ویژه هنرهای تجسمی و موسیقی ، گاهی کاملاً تصادفی و گاهی متولد اشکال هندسی ساده و مکرر به کار می رود.

مینیمالیسم مدتی است که وجود دارد و برای طراحی مجدد لوگوهای قدیمی شرکت و طراحی وب سایت ها ، تبلیغات محیطی ، پوسترها ، کاتالوگ ها و لوگوهای شلوغ بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. برای مبتدیان ، این سبک هنری بیشتر در مورد حذف اضافات و قرار دادن عناصر استراتژیک است ، بنابراین طراحی نهایی آرامش بخش و در عین حال قدرتمند خواهد بود. شما می توانید مینیمالیسم را در همه اشکال هنری از مد گرفته تا طراحی لوگو ، معماری ، مجسمه سازی و طراحی دکوراسیون مشاهده کنید.

مینیمالیسم در طراحی داخلی

مینیمالیسم از زبان “رابرت براونینگ” که می گوید: کمتر بیشتر است (کمتر ثروتمندتر است).

برای استفاده بیشتر از سبک طراحی مینیمالیستی خود یا به عبارتی یک طرح مینیمالیستی هنگام طراحی یک لوگوی کوچک یا یک بیلبورد تبلیغاتی بزرگ ، سعی کنید از عناصر کلیدی که در مقاله زیر به درستی و در مکان مناسب به آنها اشاره خواهیم کرد ، استفاده کنید. به رنگ ، چیدمان ، فضای سفید ، عناصر گرافیکی و تایپوگرافی نقش بسیار مهمی در طراحی مینیمالیسم ایفا می کنند.

اصول طراحی با عناصر در مینیمالیسم

رنگ:

در طراحی مینیمالیسم ، استفاده از رنگها باید به حداقل برسد ، سیاه و سفید و خاکستری قوی ترین رنگها هستند و تأثیر بصری بیشتری دارند ، اما استفاده صحیح از رنگها و اجتناب از رنگ آمیزی طرح را می توان یکی از عناصر احتمالی پذیرفته شود. اکثر طراحان از رنگ های اولیه با کنتراست بالا برای طرح های خود استفاده می کنند که در طراحی حداقلی جایی ندارد و بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید که برای بینندگان طرح جدید است.

رنگ در طراحی مینیمالیستی

رنگ در طراحی مینیمالیستی

مرتب سازی :

محتوای وب سایت ها ، پوسترها و به ویژه تابلوهای تبلیغاتی که بیننده فرصت چندانی برای مشاهده طرح و متن ندارد ، باید به گونه ای باشد که بیننده بتواند آنچه را که لازم است بیابد و معنای آن را بدون تفکر زیاد درک کند.

چیدمان در طراحی مینیمالیستی

فضای سفید:

هرچه فضای خالی بیشتر باشد ، قدرت بیشتری از تصویر موجود در آن به دست می آید ، فضای منفی یا منفی به ایجاد تعادل و ساختار گروهی کمک می کند.

فضای سفید در طراحی مینیمالیستی

گرافیک:

طراحان گرافیک مینیمالیسم را م effectiveثرتر انتخاب می کنند و تصویر می تواند قوی تر از یک پیام متنی باشد. لوگو ، طراحی گرافیکی ، تصویر یا شخصیت باید با موضوع مرتبط بوده و به صورت استراتژیک مورد استفاده قرار گیرد.

طراحی مینیمالیستی در گرافیک و بسته بندی

تاپیوگرافی:

تایپوگرافی در مینیمالیسم باید استراتژیک باشد و بیش از دو یا سه فونت در هر طرح استفاده نشود ، زیرا باعث به هم ریختگی طرح و درک آن دشوار می شود.

تایپوگرافی در مینیمالیسم

مینیمالیسم در طراحی وب:

طراحی وب سایت مینیمالیستی تقریباً ده سال پیش بسیار محبوب شده است ، اما متأسفانه بسیاری از طراحان مینیمالیسم را اشتباه درک کرده و صفحات وب را بدون محتوا ایجاد می کنند.

اگرچه طراحی حداقلی برای هر وب سایت کاربردی نیست و از نظر موضوعی در بسیاری از موارد مانند طراحی یک پرتال جامع امکان پذیر نیست ، اما وب سایت هایی که تمرکز آنها بر این سبک طراحی است برای پیاده سازی حداقل طراحی توصیه می شود.

حداقل طراحی وب سایت

مینیمالیسم در رسانه ها:

تبلیغات در رسانه ها مانند تلویزیون ، رسانه های چاپی ، بیلبوردها ، رسانه های اجتماعی و رسانه های اجتماعی و سایر تبلیغات همه از حداقل طراحی استفاده می کنند و می بینید که طراحان این سبک طراحی محبوب برای همه چیز از جمله پوستر فیلم ، پوستر تبلیغاتی استفاده می کنند. و … به دلیل اثربخشی طراحی مورد استفاده قرار می گیرند ، که باعث می شود پیامی به راحتی و به درستی به مخاطب منتقل شود. استفاده از مینیمالیسم یک طراحی گرافیکی را نه تنها کاربردی بلکه از نظر زیبایی و ارزش هنری نیز لذت بخش می کند.

مینیمالیسم در رسانه ها

مینیمالیسم در طراحی لوگو و لوگو:

مینیمالیسم در لوگوها و علائم تجاری یک مفهوم مهم است زیرا به خاطر سپردن لوگوی شرکت را آسان می کند. لوگوهای مینیمالیستی محبوب ترین لوگوها هستند و طرفداران زیادی دارند زیرا بسیار ساده و به یاد ماندنی هستند.قسمت دشوار ایجاد یک لوگوی مینیمالیستی طرحی است که به راحتی برای شرکت قابل تشخیص است و در عین حال اهداف برند را مشخص می کند.

حداقل طراحی لوگو

در نتیجه ، مینیمالیسم کلی طرح ، چه طرح ما یک برچسب کوچک باشد یا یک تابلو تبلیغاتی به بزرگی یک پل عابر پیاده ، دارای قوانین مشترکی است که اگر با جرقه ایده پردازی ترکیب شود ، یک طراحی ساده ، جذاب و م effectiveثر به دنبال خواهد داشت. به اگر بخواهیم مینیمالیسم را در طراحی با کوتاهترین جمله تعریف کنیم ، برابر است با: طراحی با کمترین و ساده ترین عناصر و بهترین نتیجه !!!

دیدگاهتان را بنویسید