چند پیشنهاد خوشمزه برای بیدار نگه داشتن شما در شب امتحان


همه ما استرس و اضطراب شب های قبل از امتحان را سپری کرده ایم. استرسی که اگر درس خواندن را به شب آخر موکول کرده باشید چند برابر می شود و به هر وسیله ای که شده شما را تا آخرین ساعات شب آخر امتحان بیدار نگه می دارد. تغذیه نقش بسیار زیادی در بیدار ماندن در شب های امتحان دارد. علاوه بر این، این بیداری باید با افزایش عملکرد مغز همراه باشد تا موثر باشد و بتوانید مطالب را یاد بگیرید. اگر از آن دسته افرادی هستید که درس خواندن را برای روز آخر امتحان ترک می کنید، بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید تا راهکارهای خوشمزه ما برای شب امتحان را بخوانید.

آب زیاد بنوشید

نوشیدن آب زیاد بدن شما را هیدراته نگه می دارد و اکسیژن بیشتری در خون جریان می یابد، همچنین فعالیت کلیه ها افزایش می یابد و این به شما کمک می کند بیدار بمانید و در عین حال شاداب بمانید. تحقیقات نشان می دهد کسانی که آب بیشتری می نوشند و از میوه ها و سبزیجات استفاده می کنند تا بیشتر بیدار بمانند، نه تنها بهره وری بیشتری دارند، بلکه کمتر مستعد سردرد و حالت تهوع هستند.

لیموناد را امتحان کنید

در صورت امکان، سعی کنید از غذاهای بدون کافئین استفاده کنید تا بیشتر در شب بیدار بمانید. اگر احساس خواب آلودگی می کنید، یک لیمو را بردارید و آن را گاز بزنید. طعم ترش لیمو به سرعت شما را بیدار می کند.

سالاد بخور

خوردن میوه ها و سبزیجات در شب های امتحان خیلی بیشتر از کافئین به شما کمک می کند که بیدار بمانید. سالاد مرغ می تواند یک گزینه بسیار خوشمزه برای شام امتحان باشد. سالادهای میوه نیز انتخاب بسیار خوبی برای این شام ها هستند. سالاد میوه ای که حاوی مرکبات است می تواند در بیدار نگه داشتن شما و افزایش میزان یادگیری شما در شب بسیار موثر باشد.

شکلات تلخ را فراموش نکنید

خوردن شیرینی و شکلات در شب های امتحان اشتباه بزرگی است. زیرا خوردن غذاهای شیرین باعث تجمع خون بیشتر در اطراف معده و در نتیجه رسیدن خون کمتر به مغز می شود و زودتر احساس خستگی می کنیم. بهترین گزینه برای دوستداران کیک و شیرینی در شب های امتحان، شکلات تلخ است.

از شیر بادام غافل نشوید

طب سنتی بادام را یکی از مواد اصلی تقویت ذهن و حافظه می داند، زیرا این ماده غذایی سرشار از مواد معدنی مانند آهن، کلسیم و فسفر است که به فعالیت مغز کمک می کند. بادام مفیدترین غذا برای تقویت حافظه است. در شب امتحان برای افزایش فعالیت حافظه از شیر خام، پخته یا بادام استفاده کنید. شیر بادام از بادام و آب تهیه می شود و از آنجایی که قند ندارد به شما کمک می کند بیدار بمانید.

آجیل و تخمه کدو تنبل را کنار بگذارید

آجیل های سالم و خوش طعم بهترین گزینه برای شام امتحان هستند. هیچ غذایی به اندازه آجیل حافظه را بهبود نمی بخشد. فندق، گردو، تخمه کدو تنبل، سویا و غیره. به دلیل داشتن مواد مغذی می توانند در مطالعات شما بسیار موثر باشند. به همین دلیل بهتر است در شب امتحان ظرفی از آجیل و دانه های سالم و مغذی بگذارید.

از این غذاها خودداری کنید

علاوه بر مصرف غذاهایی که در بالا ذکر کردیم، بهتر است از خوردن برخی مواد غذایی مانند نوشابه، آب میوه های صنعتی، شیرینی، دوغ، ماست، غذاهای پرچرب و فست فود در شب امتحان خودداری کنید تا بتوانید بمانید. ساعت های بیشتری در شب..

دیدگاهتان را بنویسید