آیا کامپیوتر همه کاره مقرون به صرفه است؟


کامپیوتر همه کاره به دلیل قابل حمل بودن، عملکرد صفحه نمایش لمسی، مراحل راه اندازی ساده و اندازه کوچک در بین مصرف کنندگان بسیار محبوب است. به همین دلیل، یک کامپیوتر همه کاره می تواند ارزشش را داشته باشد، به خصوص اگر روزانه از رایانه خود استفاده نمی کنید. امروزه کامپیوترهای All-in-One با کیفیت توسط برندهای مختلفی مانند G Plus IT تولید می شوند.

آی مک اولین کامپیوتر همه کاره ای بود که در سال 1998 معرفی شد و توسط اپل محبوب شد. این کامپیوتر اصلی AIO بود که تمام اجزای سیستم را با طراحی شیک و زیبا در دل خود داشت. این سیستم توانست در تمام فضای کاری و جدول صرفه جویی کند و شروع به کار را برای کاربر آسان کند. زیرا فقط به کابل برق و اتصال آن به پریز برق نیاز داشت. آی مک اصلی یک مانیتور CRT بود که بسیار بزرگ و سنگین بود. از آن زمان، کامپیوتر همه کاره راه طولانی را طی کرده است و مدل های مختلفی از آن در بازار موجود است.

دکتر سارا بروان

هنگام تصمیم گیری برای خرید لپ تاپ و مقایسه آن با رایانه شخصی، معیارهای مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید و تعیین کنید که کدام یک به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. در زیر، ما به مزایا و معایب هر یک نگاه می کنیم و به شما کمک می کنیم تا تصمیم خرید آگاهانه تری داشته باشید.

کامپیوتر همه کاره اکنون طراحی جمع و جور و باریکی دارد و تمام اجزای سیستم در یک بدنه یا به عبارت دقیق تر، صفحه نمایش تعبیه شده اند. اگر به یک میز تمیز علاقه دارید، جفت کردن AIO با صفحه کلید و ماوس بی سیم به شما یک سبک زندگی تمیز، مرتب و بی سیم می دهد. برای کاربران مبتدی و استفاده روزمره در سازمان ها، رایانه شخصی همه در یک گزینه عالی است.

زمانی که کار زیادی برای انجام دادن ندارید، یک کامپیوتر همه کاره می تواند مقرون به صرفه تر از یک کامپیوتر معمولی باشد. این رایانه ها اغلب با کیبوردها و موس های بی سیم مارک دار عرضه می شوند. به این ترتیب شما یک کامپیوتر تمام شده خواهید داشت که فورا کار می کند. در ضمن برای یک کامپیوتر معمولی باید مانیتور، ماوس و کیبورد جداگانه بخرید.

شما هرگز نمی توانید از رایانه شخصی AIO به عنوان دستگاه اصلی استفاده کنید. مگر اینکه دستگاه حرفه ای داشته باشید. این کامپیوترها اغلب بسیار گران هستند.

در هنگام خرید همیشه قابلیت ارتقاء دستگاه را در نظر بگیرید. زیرا ممکن است بعد از مدتی مجبور شوید آن را کنار بگذارید. اساساً، در یک رایانه معمولی شما می‌توانید تمام اجزای آن را تا زمانی که مادربرد شما از آن پشتیبانی می‌کند، ارتقا دهید، اما این مورد در رایانه‌های All-in-One صدق نمی‌کند.

سیستم های کامپیوتری مشابه مانند مینی پی سی، دسکتاپ و لپ تاپ همیشه ارزان تر هستند. دلیل گران بودن کامپیوترهای AIO قطعات و طراحی سفارشی آنهاست.

اولین معیار در مقایسه لپ تاپ با سیستم، قیمت است. از آنجایی که طیف گسترده ای از کامپیوترها در رنج قیمت های مختلف موجود است. در ابتدا، ممکن است به دنبال یک سیستم یا لپ تاپ نسبتا ارزان باشید. قیمت کامپیوتر می تواند از 10 میلیون شروع شود و بالاتر رود. البته هر چه هزینه بیشتر باشد، سیستم قدرتمندتر خواهد بود.

علاوه بر این، لپ‌تاپ‌ها در مقایسه با سیستم‌ها، برندها، سبک‌های طراحی و کاربردهای مختلفی دارند. در حالی که آنها می توانند طیف گسترده ای از ویژگی های تولید کنندگان مختلف را داشته باشند. البته بد نیست بدانید که نوت بوک از سیستم حساستر است. برای خرید لپ تاپ قدرتمندی که سرعت بالاتر، گرافیک بهتر و فضای ذخیره سازی بیشتر دارد، باید هزینه بیشتری بپردازید. یک سیستم حرفه ای در مقایسه با یک لپ تاپ نسبتا حرفه ای ارزان تر است.

پردازنده های کامپیوتر بزرگتر هستند، به این معنی که پردازنده های سیستم می توانند قدرتمندتر از پردازنده های لپ تاپ باشند. پردازنده های جدید و پیشرفته برای اولین بار در کامپیوتر استفاده می شود. جالب است بدانید که پردازنده های لپ تاپ توانسته اند تقریباً گام به گام با پردازنده های PC از نظر کارایی پیشرفت کنند. با این حال، آنها همچنان در مقایسه با پردازنده های سیستم محدودیت هایی دارند. لپ‌تاپ‌های گیمینگ می‌توانند همان عملکرد را ارائه دهند، اما به خاطر داشته باشید که هزینه بسیار بیشتری دارند.

در نهایت، پس از بررسی این معیار در مقایسه لپ‌تاپ‌ها با سیستم‌ها، می‌توان گفت که رایانه‌های شخصی نگران عمر باتری نیستند. در نتیجه همیشه پردازنده های بهتری دارند.

آیا کامپیوتر آل این وان بخریم یا نه؟

رایانه های شخصی همه کاره بسته به نیاز شما می توانند گزینه بسیار خوبی باشند. به طور کلی می توان گفت که اگر به یک فضای کاری مرتب و بی سیم نیاز دارید، انتخاب کامپیوترهای همه کاره برای شما بسیار مفید خواهد بود. علاوه بر این، رایانه های چند منظوره در بازار امروز در مدل های مختلف از مارک های مختلف موجود است. در نتیجه شما می توانید سیستم مناسب را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

در مقایسه با رایانه های شخصی، رایانه های شخصی All-in-One به فضای کمتری نیاز دارند و نصب و راه اندازی آنها آسان تر است. همچنین در مقایسه با لپ‌تاپ‌ها، با اندازه‌های صفحه نمایش بزرگ‌تر از 19 اینچ تا 34 اینچ در بازار موجود هستند.

توجه! این مقاله صرفا جهت آشنایی شما با کسب و کار مهمان و اینکه سایت هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد منتشر شده است. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید