اشتهای خود را کنترل کنید و با این آجیل های خوشمزه وزن کم کنید


یک مطالعه اخیر نشان می دهد که مصرف میان وعده بادام ممکن است باعث بهبود هورمون های تنظیم کننده اشتها در مقایسه با میان وعده های پر کربوهیدرات شود.

بادام به دلیل داشتن پروتئین و چربی های سالم فواید سلامتی شناخته شده ای دارد. بادام همچنین می تواند باعث سیری شود که می تواند به مهار گرسنگی و مدیریت وزن سالم کمک کند.

تحقیقات جدید در دانشگاه استرالیای جنوبی نشان می دهد افرادی که بادام می خورند سطح هورمون های تنظیم کننده اشتها را در مقایسه با افرادی که میان وعده های پر کربوهیدرات می خورند بهبود یافته است.

برای این مطالعه، محققان میزان انرژی دریافتی شرکت کنندگان را بر حسب کیلوژول اندازه گیری کردند. 1 کالری معادل 4 کیلوژول است.

این مطالعه شامل 140 بزرگسال 25 تا 65 ساله مبتلا به چاقی و اضافه وزن بود.

اشتهای خود را کنترل کنید و با این آجیل های خوشمزه وزن کم کنید

به شرکت کنندگان به طور تصادفی یک میان وعده داده شد. به 68 نفر بادام و به 72 نفر یک میان وعده غنی از کربوهیدرات با کالری مشابه داده شد.

پس از اندازه‌گیری تغییرات هورمونی شرکت‌کنندگان، محققان 30 دقیقه، 1 ساعت، 90 دقیقه و 2 ساعت پس از میان‌وعده‌های مربوطه، از آزمودنی‌ها درباره اشتهایشان پرسیدند.

این مطالعه نشان می دهد که خوردن بادام بر هورمون های مختلف گرسنگی تأثیر می گذارد.

پاسخ پپتید C در گروه بادام 47 درصد کاهش یافت. این هورمون سطح انسولین تولید شده توسط لوزالمعده را منعکس می کند و سطوح پایین تر آن می تواند حساسیت به انسولین را افزایش داده و خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

سایر هورمون های وابسته به گلوکز سرکوب کننده اشتها نیز در افرادی که بادام می خورند افزایش می یابد.

به عنوان مثال، سطح گلوکاگون القا کننده سیری 39 درصد افزایش یافت. پاسخ های پلی پپتیدی پانکراس، که هضم را کند می کند و در نتیجه مصرف غذا را کاهش می دهد، تا 45 درصد افزایش یافت. و سطح پلی پپتید انسولینوتروپیک وابسته به گلوکز، که وزن و مصرف غذای فرد را تنظیم می کند، 18 درصد افزایش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید