تحریم ها نشان دهنده جایگاه ارزشمند رسانه ملی/ القای امید در جامعه – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما روز چهارشنبه 16 دی ماه در شیراز در مراسم افتتاحیه پروژه های جدید صدا و سیمای مرکز فارس اظهار داشت: در حال حاضر در سال 1394 در شهر شیراز برگزار می شود. رشادت های شهدا، افتخارات و دستاوردهای علما و نخبگان و سنت های دیرینه کشورمان سرمایه های گرانبهای ایران زمین است. این اسلامی است و باید سعی کنیم این داشته ها را در غبار حوادث و آشوب ها از دست ندهیم روی دست آن را بگیرید و به نسل جوان عرضه کنید تا دشمنی که سعی در فراموشی این داشته ها دارد شکست بخورد.

ارائه هفت فیلم مستند با موضوع شهدای حادثه تروریستی شاه چراغ

رئیس رسانه ملی در این مراسم از طریق ارتباط تصویری زنده 284 پروژه صدا و سیمای فارس در بخش های مختلف و هفت مستند با موضوع شهدای حادثه تروریستی را افتتاح کرد. شاه چراغ و همچنین کتاب «سند اقدام» را ارائه کرد.

وی به تلاش های خوب کارکنان صدا و سیمای مرکز فارس در طول این سال ها اشاره کرد و از زحمات آنان برای ارائه و اطلاع رسانی مناسب در خصوص حادثه تروریستی حرم مطهر تشکر کرد. شاه چراغ (سلام الله علیه) که صدای مظلومیت مردم و نمازگزاران حرم مطهر را به گوش جهانیان رساند.

جبلی نیز از این تولید قدردانی می کند هفت مستند شهدای حرم شاچارگ وی در حادثه تروریستی اخیر این مستندها را جذاب و حرفه ای توصیف کرد و به دلیل سرعت عمل بالا و عملکرد دقیق، به موقع، کارآمد و قابل قبول صدا و سیمای فارس در پوشش این حادثه، در حین و بعد امتیاز داد.

رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داد: مرکز فارس در پوشش مراسم تشییع 10 شهید گمنام و شناسایی شده دوران دفاع مقدس که همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در سراسر استان برگزار شد، حماسه آفرید. در انعکاس صادقانه این رویداد نقش بسزایی داشت و در ادای احترام به شهدا فعالانه بازی می کند و حماسه مردم را به خوبی به تصویر می کشد.

تحریم ها نشان دهنده جایگاه مهم و ارزشمند رسانه ملی و کشور در عرصه بین المللی است

در بخشی دیگر از سخنان رئیس رسانه ملی به مسائل مهم روز و نقش رسانه ملی در آن پرداخت. وی با یادآوری اینکه سازمان صدا و سیما همواره با تحریم مواجه بوده است اما تحریم گسترده شبکه های بین المللی و داخلی و حتی 3 تحریم سازمان صدا و سیما در عرض دو ماه در نوع خود تعجب آور است، افزود: همه اینها نشان دهنده اهمیت و اهمیت است. جایگاه ارزشمند رسانه ملی و کشور نقش موثری در عرصه بین المللی در پوشش موضوعات اخیر دارد.

کوهستان وی ادامه داد: دولت ها و نهادهایی که مدعی آزادی بیان، گردش آزاد اطلاعات و انعکاس صدای مردم هستند و ادعای آنها بر سر زبان ها افتاده است، تحمل نخواهند کرد حتی همین رسانه ملی در داخل مرزهای کشور نفوذ خود را به چالش بکشد و تبلیغات کذب و خنثی کند. توطئه های آنها

وی با بیان اینکه رویارویی ما با قدرت رسانه ای بیگانه، رویارویی نامتعادل و نابرابر است، گفت: با وجود این نابرابری، متواضعانه تلاش می کنیم با حداقل امکانات و امکانات و حمایت های بین المللی صدای مردم و نظام اسلامی را به گوش جهانیان برسانیم. .

رئیس رسانه ملی تصریح کرد: با وجود حذف صدا و سیما از ماهواره، مسئولان آن را تحریم و اموال این سازمان را مسدود و حضور ما را در شبکه های اجتماعی محدود می کنند، اما با تلاش، پشتکار و همدلی و همدلی کوتاه نمی آییم. با درک عظمت و اهمیت کارمان سعی می کنیم این مسیر سخت را با قدرت طی کنیم.

کوهستان وی کشور را درگیر یک جنگ ترکیبی سنگین و پیچیده دانست که بسیار دشوارتر از جنگ های سخت و نرم معمول است. وی افزود: دشمن در این جنگ سعی دارد داشته های ما اعم از فرهنگ، اعتقادات، روابط اجتماعی، افتخارات ملی، باورهای انقلابی و عزت نفس ما را از بین ببرد. بنابراین وظیفه حفاظت و حفظ این دارایی ها بر عهده ماست.

القای امید در جامعه با افتخارات و دستاوردها

رئیس صداو سیما یادآور شد: رشادت های شهدا، افتخارات و دستاوردهای علما و نخبگان و سنت های ماست. بخشی از آنها از دارایی های گرانبهای ما محسوب می شوند، او خواستار تأمل و مراقبت صحیح از این دارایی ها شد که مانند مروارید هستند. پوسته ایران اسلامی می درخشد.

وی با بیان اینکه رسانه ملی باید با گزارش افتخارات و دستاوردهای ملی و انتقال آن به نسل آینده امید را در جامعه ایجاد کند تصریح کرد: برای رسیدن به این اهداف تولید و تدارک نمایش های فاخر و مخاطب پسند ضروری است.

رئیس رسانه ملی در بخشی دیگر تصریح کرد: از تمامی توان ها، امکانات، روش ها و روش ها حداکثر استفاده را خواهیم کرد تا اتفاقات خوبی در سازمان صدا و سیما رخ دهد تا با همه چالش های داخلی و خارجی سازمان مقابله کنیم.

در تدارکات عمومی باید سهم تولیدات استانی در آنتن ملی افزایش یابد

حسن عابدینی معاون امور استان های رسانه ملی نیز در این مراسم گفت: در جریان تحول رسانه ملی، هدف ما این است که بخشی از آنتن شبکه های سراسری را در اختیار تولیدات مراکز استان ها قرار دهیم تا مردم این مناطق می توانند خود را بیشتر در رسانه ملی ببینند.”

معاون امور استان های رسانه ملی گفت: از شمال تا جنوب این استان بیش از هزار کیلومتر فاصله است و صدا و سیمای فارس در این منطقه وسیع بسیار مستحکم و دارای سرمایه هنرمندان با انگیزه است. وی افزود: مرکز فارس به همان شکلی است که در طول تاریخ بوده است. باغ کودک عظمت و تمدن ایران اسلامی تاریخ ساز بوده و هست و در کشور گرامی است.

عابدینی تصریح کرد: مرکز فارس طی چند ماه گذشته در حوزه های مختلف از جمله در پوشش حادثه تروریستی بیت المقدس تلاش های قابل توجهی انجام داده است که قابل تقدیر است. شاه چراغ (علیه السّلام) که فصل جدیدی را در عرصه اطلاع رسانی پدید آورد.

وی ادامه داد: مرکز مرکزی فارس هماهنگ و ساماندهی شده و موفق شد در برنامه نویسی، سیگنالینگ و تهیه و تولید برنامه های برند، جایگاه خود را در بین شبکه های سراسری باز کند.

کوهستان وی پیش از این مراسم با حضور در یادواره شهدای صدا و سیمای فارس و قرائت فاتحه برای شهید گمنام کانون از مقام شامخ حماسه آفرینان ایران اسلامی تجلیل کرد و در آغاز وی در این مراسم از خانواده شهدای صدا و سیمای فارس تجلیل کرد.

همزمان با نماز مغرب و عشا شامرئیس رسانه ملی با حضور در دادگاه شریف احمد ب موسی علیه السلام هنگام زیارت این مکان تختخواب شریف در محل شهادت شهدای مظلوم حادثه تروریستی شاه چراغ وی با حضور و ادای احترام در شامه شهدا، دیدار با خانواده شهید محمدرضا کشاورز از شهدای این حادثه تروریستی پایان این سفر یک روزه بود.

در این سفر و افتتاح پروژه های متعدد صدا و سیمای مرکز فارس، حسن عابدینی معاون امور استان ها، میتبی رضایی معاون منابع مالی و سرمایه انسانی، مصطفی محمدی رئیس مرکز برنامه ریزی، برنامه و بودجه ، مصطفی اصفهانی، مدیرکل منابع انسانی و حسین خواندنمدیرکل روابط عمومی رسانه ملی، رئیس سازمان صدا و سیما آنها را همراهی می کردند.

دیدگاهتان را بنویسید