پیگیری مسائل اقتصادی نباید موجب غفلت از امور فرهنگی شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز



به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب علی نظری صبح پنجشنبه در گردهمایی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی اظهار داشت: فرهنگ اساس هر اتفاقی است که در کشور ما رخ می دهد و هیچکس نمی تواند از این موضوع غافل شود. فرهنگ چون فرهنگ اصالت دارد و تغییر نمی کند.

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه اکنون مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه ما بیشتر شده و در صدد رفع آن هستیم، باید به آن توجه بیشتری شود، اما این به معنای غفلت از فرهنگ نیست و غفلت نیز جایز است. .نخواهد بود.

وی ادامه داد: اگر مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی امنیتی بر اساس اگر فرهنگ دینی و اسلامی رعایت شود مشکلی پیش نمی آید و نگاه ما این است که به این موضوع بپردازیم.

نظری گفت: مساجد باید برنامه ریزی شود کوچک می توانند دیگران را به سمت خود جذب کنند و برای این کار علاوه بر تجربه باید از ارتباط چهره به چهره نیز استفاده کرد و تاثیرگذار باشد.

استاندار خراسان رضوی افزود: همه گروه ها فعالیت های فرهنگی در مساجد باید توسط امام جماعت مدیریت شود و این موضوع باعث تقویت مسجد می شود تا بتوان از تمام فرصت های فرهنگی برای رفع مشکلات به خوبی استفاده کرد.

وی افزود: اگر برای انجام کارها به توافق برسیم، بسیاری از مشکلات حل می شود و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی به ما فرصت داده اند تا به امکانات داخلی و ملی خود پی ببریم.

نظری بیان کرد: ما معتقدیم برای انجام کارها باید جوشش از درون حرکت های انقلابی شروع شود و بر این اساس باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا واقعاً توانسته ایم از همه امکانات برای حل مشکلات استفاده کنیم و در عین حال چه مشکل باید در اولویت تصمیم گیری شود

استاندار خراسان رضوی افزود: حرکت باید آغاز شود و تامین اعتبار به موازات آن دنبال شود، در حالی که برخی از مدیران روش های پرهزینه ای را در پیش می گیرند و اگر شرایط مالی فراهم نشد دلیل آن را کمبود منابع می دانند.

وی ادامه داد: یکی از آفات مهم در همه عرصه های مدیریتی، نگاه محوری به پول است که هر عملی را باید با آن پرسش سنجید و در حالی که پول گرفتن و خرج کردن ابزار و نیاز است، گاهی نگاه به آن باعث می شود شغل بله تفاوت حکومت جهادی و اداری نیز در همین دیدگاه است.

نظری گفت: مدیر اجرایی منتظر هزینه ها و بودجه است تا این برنامه مشخص شود کوچک اما مدیر جهادی ابتدا مشکل و مشکل را شناسایی می کند و سپس با استفاده از الزاماتی که یکی از آنها هزینه و پول است نسبت به رفع آن اقدام می کند.

دیدگاهتان را بنویسید