قطار «عمار» به ایستگاه پایانی رسید/ به جای سلبریتی سرباز تقدیم می کند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار عصر امروز پنجشنبه 31 دی ماه با حضور جمعی از هنرمندان در سینما فلسطین تهران برگزار شد.

این مراسم از ساعت 18:45 با قرائت قرآن و پخش سرود ملی آغاز شد.

محمد خزایی، رئیس سازمان سینمایی، محسن برهمن ها جمال شورجه معاون سازمان صدا و سیما، مهران رجبی و محسن علی اکبری از جمله کارگردانان و تصویربرداران حاضر در این مراسم بودند.

این برنامه را اجرا کنید فیضه السادات حسینی مدعی شد که بعد از خیر پیشرو وی درباره بخش جدید جشنواره عمار با عنوان «آرمان روح الله» برای مهمانان توضیحاتی ارائه کرد.

بعد از نمایش ادامه دارد یک کلیپ را بچرخانید جوایز اهدا شده

جوایز بخش اهداف روحولا

جوایز دپارتمان “آرمان روح الله” با حضور اعضا هیئت مدیره داوران این بخش و رفاقت خانواده شهید صیاد اوه خدای من و علی اصغر ب گلو اختصاصی.

لوح تقدیر این قسمت به «پاییز حرم» به کارگردانی علی خسروی اهدا شد.

علی خسروی در این بخش گفت: امیدوارم ایران داشته باشم قوی سینمای قوی داشته باشیم و بتوانیم پیشرفت اقتصادی ایران را به نمایش بگذاریم.

از دیگر تمجیدهای این بخش برای «خوبان علم» به کارگردانی امید است مدهی و حمیدرضا خوبی اختصاصی.

نعیمی تهیه کننده این اثر که برای دریافت جایزه روی صحنه رفت گفت: حماسه من l بهمای تا این زمان به خوبی در این اثر حضور داشت من l روز تشییع شهدا 26000 نفر هستند 30000 نفر تشییع شدند.

جایزه دیگری به فیلم برای پرچم به کارگردانی محمود شهبازی تعلق گرفت.

شهبازی گفت: جشنواره «عمار» به جای معرفی فرد مشهور یک سرباز برای کشور می بخشد و من افتخار می کنم که برای کشورم سرباز هستم.

فانوس این بخش بهافراد نقابدارکارگردانی آن را محسن سلیمی بر عهده داشت.

سلیمی با تشکر از دست اندرکاران خلق این اثر گفت: در شرایط فعلی نیاز به گفت وگو است. غریبه ها کوچکترین فضای گفتگو ایجاد نمی کنند، من از مردم می خواهم این فضا را بشکنند و برای منطقی کردن فضا وارد گفت وگو شوند. در کنار بیایید جهادی را که تأکید می کنند توضیح دهیم. مردی که پیشانی اش با پینه های نماز پوشیده شده بود، اکنون به جرم جاسوسی محکوم شده و در آستانه اعدام است، چه چیزی باعث مکث ما می شود؟ اینها همان موضوعات هستند آموزشی خوب.

برگزیدگان بخش حافظه ملی

در بخش «حافظه ملی» برای مستند، لوح تقدیری به «کابوس نیمه شب» به کارگردانی علی تمفی اهدا شد.

همچنین جایزه ویژه “Mozaic of Death for America” ​​به کارگردان “سفارت سیاه” اهدا شد. خراب کردن فتحی اهدا شد.

فتحی پس از دریافت این جایزه گفت: امیدوارم بتوانیم در جهاد تبیین موفق باشیم.

بزرگداشت جمال شورجه

در بخشی از این مراسم مراسم تشییع پیکر جمال شورجه کارگردان و تهیه کننده برگزار شد.

در این بخش، محمد خزایی رئیس سازمان سینمایی به روی صحنه رفت و گفت: خوشحالم که امشب فرصتی شد در خدمت شما باشم، قصد دارم من صحبت نکردم زمانی که آقای شورجه کارگردانی می کرد شاگرد ایشان بودم و دستیار ایشان. چیزهای زیادی از او آموختم، درس اخلاق، صبر و ایثار.

وی افزود: در وصف او همین بس که زیبایی سینمای ایران و زیبایی سینمای انقلاب است. من به شاگردی ایشان افتخار می کنم. سینمای ایران به داشتن چنین مردی افتخار می کند. برای سلامتیش دعا میکنیم الگویی برای جوانانی که در مسیر سینمای انقلاب قدم می گذارند است اگر در عرصه سینمای انقلاب اتفاقی می افتد، ورود شما جوانان انقلابی و متعهد لازم است.

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: عمار حتی در این سال ها قاب ساز و جریان ابزار او بود.

در این بخش با حضور محمد خزایی، محسن برهمن هااز علیرضا سربخش، محسن علی اکبری و همسر شهید صادق فلاحی توسط جمال شورجه تجلیل شد.

همچنین یک جایزه ویژه چفیه به شهیدان خالقی پور جایزه جمال شورجه اهدا شد.

آرزوی جمال شورجه برای عمار و سینمای ایران

شورجه در این بخش گفت: آماریون ممنونم که نهال کوچکی کاشتند که حالا به درختی سالم تبدیل شده است. به یاد دارم حدود 45 سال پیش، راهنمای عالی به ما که دانش‌آموز بودیم، گفت که سعی کنید ایده‌ای که انتخاب می‌کنید ایده خوبی باشد که در هر چیزی که تجربه می‌کنید ارزشمند باشد.

وی افزود: از مسئول ممنون که این نهال را به درختی سالم با شاخه تبدیل کردید برگ کل ایران و امیدوارم تمام دنیا را گرفت توزیع پیدا کنید و سینمای ایران در حال تبدیل شدن به سینمایی است که دیگران دلشان برای سینمای ما تنگ خواهد شد زیرا این سینما متعهد، قانونمند و با اخلاق است و در مقابل سینمای استکبار ایستاده است.

این کارگردان پیشکسوت گفت: امیدوارم تا زنده هستم شاهد جهانی شدن عمار باشم. لازم است یاد و خاطره مرحوم طالب زاده که پاسدار این جریان بود، اصالت این جشنواره برای مردم گرامی داشته شود. روایت آفرینش در انجیل و این جشنواره را بچه ها به اینجا آوردند زیرا همه فیلم ها را برای همه در مناطق فقیر نشان می دهند. آقا عمرو گفت برویم مروارید بچینیم. از همه سینماگران می خواهم به دنبال مرواریدهای انقلابی باشند. شهدا درهای گرانبهایی هستند که دیده نمی شوند اما سینما می تواند آن ها را به جهانیان عرضه کند که نامشان مانند حاج قاسم جهانی شود. امیدوارم مدیران فرماندهان قربانی تبدیل به یک انقلاب

جوایز جنبش جهانی مستضعفان

در ادامه مراسم اختتامیه و اهدای جوایز جنبش جهانی مستضعفین، خانواده های شهید عظیمی و عمار بهمنی برای اهدای این جایزه روی صحنه رفتند.

در بخش مستند جنبش جهانی نابرابرها با اهدای لوح تقدیر از «پاییز دهه پنجاه» به کارگردانی محسن اسلام زاده تقدیر شد.

اسلام زاده گفت: خوشحالم عمار امسال با تیمی جدید و جوان کار می کند. فیلم من درباره حاج قاسم بود و سعی کردم روایت متفاوتی داشته باشم. امیدوارم خانواده شهید فخری زاده برای ساخت فیلمش به من کمک کنند.

فانوس این بخش به «برای آزادی» به کارگردانی مصطفی آقا محمدلو و فرهاد حاجی عباسی تعلق گرفت.

آقا محمدلو گفت: برخورد با آیت الله حکیم امر مهمی بود که تلاش شبکه متاسفم به دست آمد خدا را شکر ما در این مستند توانستیم با این شهید آشنا شویم و این روایت را برای مخاطبان به نمایش بگذاریم.

لوح افتخار بخش تاریخ فرهنگی به هنرمند قطعه 5 به کارگردانی محمد صالح خجت‌الاسلامی اهدا شد.

ستایش دیگری برای “مدرسه در دوردست» به کارگردانی موسی جلالی و حمیدرضا خوبی اعلام وصول.

جایزه سوم به «مبارزان نمی میرند» ساخته سیدرضا بطحایی تعلق گرفت.

بطحایی گفت: مادرم روی تخت بیمارستان است و الان از او من میام برای سلامتی برای همه مادران دعا انجام دادن.

این گزارش در حال بروز رسانی است…

دیدگاهتان را بنویسید