برگزاری گفت‌وگو بین آنکارا و دمشق تاکید بر حاکمیت سوریه از سوی ترکیه است.



وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: دو کشور ایران و سوریه بر گسترش همکاری های خود در زمینه های مختلف تاکید دارند.

به گزارش ایسنا، «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه بعد از ظهر شنبه در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در وزارت امور خارجه این کشور عربی و اسلامی با بیان اینکه آقای امیر عبداللهیان سفر به دمشق در سایه اتفاقات جدید منطقه بود، وی درباره همکاری های اقتصادی ایران و سوریه توضیح داد: روابط دو کشور در زمینه های مختلف در حال گسترش است. ما شاهد حجم تحریم های آمریکا علیه سوریه هستیم و اگر متحدی مانند ایران در سوریه نداشتیم، معلوم نبود چه می شد؟

وی با بیان اینکه در دیدارهای امروز مقامات ایران و سوریه بر اهمیت توسعه روابط تاکید کردیم، ادامه داد: درست است که سوریه با تحریم های سرکوبگرانه مواجه است اما ایران نیز از ابتدای پیروزی جمهوری اسلامی ایران با همین تحریم ها مواجه است. انقلاب اسلامی است و باید بتوانیم با غلبه بر این مشکلات و مسائل، روابط دو کشور را گسترش دهیم.

این دیپلمات ارشد سوری با بیان اینکه در این چارچوب باید تمام تاخیرها و موانعی را که برای گسترش روابط دو کشور وجود دارد از بین ببریم، تاکید کرد: برای گسترش این روابط باید برنامه ریزی مناسبی انجام دهیم و خوشبختانه هر دو طرف فرصت دارند تا روابط را گسترش دهید و فرصت های خوبی داشته باشید.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص احتمال دیدار روسای جمهور ترکیه و سوریه خاطرنشان کرد: روابط ترکیه و سوریه قبل از سال 2011 عادی و عادی بود و شما از تحولات هر دو کشور پس از تحولات از سال 2011 مطلع هستید. .

وی با بیان اینکه اخیرا نشست وزرای دفاع روسیه، ترکیه و سوریه در مسکو برگزار شد و در مورد مسائل موجود بحث و تبادل نظر شد، گفت: مقرر شد در نشست کارشناسان، اقدامات عملی مرتبط با این موضوع بررسی شود. سه کشور

وی همچنین با تاکید بر اینکه حضور نظامی ترکیه در سوریه که نوعی اشغال است باید پایان یابد، خاطرنشان کرد: هر گونه دیدار سیاسی بین دو کشور باید زمینه روشنی داشته باشد و در این راستا تاکید بر حاکمیت و استقلال سوریه بسیار مهم است. .

وزیر امور خارجه سوریه همچنین یکی از محورهای رایزنی امروز مقامات تهران و دمشق را موضوع فلسطین دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران و سوریه هر دو پشت سر ملت فلسطین ایستاده اند.

این دیپلمات ارشد سوری با اشاره به اقدامات و تجاوزات رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین تصریح کرد: همه باید تلاش کنند تا جلوی این سیاست های خصمانه و خونریزی های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را بگیرند.

وی همچنین به تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به برخی مناطق سوریه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: شاهد تجاوزات نظامی عمدی رژیم صهیونیستی به فرودگاه های سوریه بوده ایم و نمی توان این اقدامات و تجاوزات را فراموش کرد.

وزیر امور خارجه سوریه با بیان اینکه این تجاوزات نظامی از ذهن ما پاک نمی شود، ادامه داد: به موقع به این جنایات و تجاوزات پاسخ خواهیم داد و خسارات سنگینی به نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی وارد خواهیم کرد به گونه ای که آنها نمی توانند این آسیب ها را فراموش کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید