لاوروف: استعمارگران غربی هیچ حق اخلاقی برای رهبری جهان ندارند



وزیر امور خارجه روسیه گفت که “مالکین” غربی هرگز حق ادعای رهبری اخلاقی در جهان را نخواهند داشت زیرا تمایلات استعماری آنها همچنان باقی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: جنایات استعمارگران به این معناست که قدرت های غربی هرگز حق ادعای رهبری اخلاقی در جهان را نخواهند داشت، به ویژه که تمایلات استعماری آنها همچنان پابرجاست. “.”

به گفته این دیپلمات ارشد روسی، غرب با قرن ها دزدی و استثمار کشورهای در حال توسعه به شکوفایی خود دست یافت و اکنون در تلاش است تا سلطه جهانی خود را حفظ کند و امیدوار است مانند گذشته مشکلات خود را به هزینه دیگران حل کند.

وی افزود: برای دستیابی به این هدف، غرب همچنان مانع دموکراتیزه شدن روابط بین‌الملل شده و نظام استعمار نو آمریکایی‌محور را به اکثر کشورهای جهان تحمیل می‌کند.

لاوروف همچنین گفت که آمریکا و دیگر کشورهای غربی تحت رهبری واشنگتن تلاش می کنند جهان را به دو بخش «استثنا و زیردست» تقسیم کنند. برای دستیابی به این هدف، آنها پارادایم های سیاه و سفید جدیدی را تعریف کرده اند که در آن جهان از یک سو شامل دموکراسی های مورد تایید واشنگتن و از سوی دیگر رژیم های “استبدادی” مانند روسیه، چین، ایران، ونزوئلا و کوبا است. .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید