خاطرات شاهزاده هری کتاب/رکورد را برای سریعترین فروش به آتش کشید – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، کتاب «زهیرا» یا «یدکی» که خاطرات شاهزاده هری، پسر دوم چارلز پادشاه بریتانیا است، چیز زیادی از زندگی خصوصی پادشاه بریتانیا فاش نمی کند. خانواده. ، اما محتوای تکان دهنده ای دارد، بسیار مفصل و گاهی بسیار زیبا نوشته شده است. اگر قصد داشت خانواده سلطنتی را به آتش بکشد، با این کتاب بسیار استادانه این کار را انجام داد.

جی آر مورینگر که به هری در نوشتن کتابش کمک کرد، نویسنده‌ای است که خاطرات فوق‌العاده ستاره تنیس جهان آندره آغاسی به نام «باز» را نوشت و انتخاب او به عنوان همکار هری نشان داد که این کتاب به سؤالات خیلی شخصی نمی‌پردازد، اما او به طور نفس گیر شفاف خواهد شد

همسر هری ممکن است در مقابل دوربین طبیعی باشد، اما شاهزاده هری روی کاغذ راحت‌تر و در صدایش معتبرتر از مصاحبه‌های آمریکایی‌اش به نظر می‌رسد.

شخصیت چارلز در این کتاب کمتر یک پدر و بیشتر یک عموی مهربان است که از نظر عاطفی از پسرش فاصله دارد. او در مکان های نامناسب می خندد، با بی سیم خود در اطراف کاخ Balmoral قدم می زند و بین رفتار و گفتارش ارتباط عمیقی برقرار می کند. او هری را «پسر عزیز» خطاب می‌کند اما هرگز او را در آغوش نمی‌گیرد و حتی وقتی خبر مرگ مادرشان را به او می‌دهد از این کار خودداری می‌کند.

او همچنین برادرش ویلیام را خوش‌نیت اما تا حدودی سرد توصیف می‌کند و این تصور را به وجود می‌آورد که آنها هرگز خیلی صمیمی نبودند. آنها مانند سایر کودکان بر سر اندازه اتاق خواب و اسباب بازی ها با هم دعوا می کنند.

نحوه برخورد هری با مرگ مادرش که متقاعد می شود مرگ او ساختگی بوده و این یک راز است، در این کتاب شرح داده شده است و تاثیرگذارترین نوشته کتاب مربوط به زمانی است که در بزرگسالی ، او می خواهد تصاویر جسد مجروح مادرش را در تصادف اتومبیل در تونل پاریس ببیند.

به همین دلیل است که تنفر شدید از رسانه در کتاب وجود دارد. او می‌گوید رسانه‌ها مادرش را کشتند، او را در نوجوانی مورد آزار و اذیت قرار دادند، حرفه ارتش او را خراب کردند و همسرش را شکنجه کردند.

ناشران اعلام کرده اند که کتاب خاطرات پرنس هری با فروش 400000 نسخه در اولین روز انتشار، سریع ترین فروش کتاب غیرداستانی تاریخ است.

این کتاب 5 روز پیش به طور تصادفی در اسپانیا منتشر شد و صفحاتی از آن به دست مطبوعات رسیده است.

تمامی نسخه‌های «رزرو» که روز سه‌شنبه به‌طور رسمی منتشر شد، تاکنون به فروش رسیده است. رئیس پنگوئن رندوم هاوس گفت که می‌دانستیم این کتاب از قفسه‌ها خارج می‌شود، اما این بیش از سریع‌ترین فرصت فروش است که می‌توانیم تصور کنیم. تنها کتاب هایی که در روز اول انتشار فروش بیشتری دارند، کتاب های هری پاتر هستند که در ژانر فانتزی قرار دارند.

هری تاکنون در 2 مصاحبه تلویزیونی برای تبلیغ کتاب پربازدید خود شرکت کرده است و 3 مصاحبه دیگر برای روزهای آینده برنامه ریزی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید