جزئیات سفر «فوق امنیتی» زلنسکی به آمریکا را منتشر کنید


به گفته چندین منبع آگاه، سفر رئیس جمهور اوکراین به واشنگتن یک سفر “شبه رسمی” با بار امنیتی “فوق العاده سنگین” بود.

به گزارش ایسنا به نقل از ای بی سی نیوز، سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که روز چهارشنبه در سفری 10 ساعته عازم واشنگتن شد، عوارضی را به همراه داشت.

صدها تن از مقامات مجری قانون و اطلاعات ایالات متحده برای هماهنگی اقدامات امنیتی برای این سفر به کار گرفته شدند، که شامل دیدار زلنسکی با جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و شرکت در جلسه مشترک کنگره ایالات متحده بود و سرویس مخفی ایالات متحده به عنوان آژانس اصلی هماهنگ کننده عمل کرد.

یک مقام آگاه به ABC News گفت: از لحظه ای که هواپیمای زلنسکی به زمین نشست و او روی پله های هواپیمایش رفت، ماموران سرویس مخفی در کنار او بودند. این تدابیر امنیتی تا زمانی که او سوار هواپیمایش شد و به کشورش بازگشت، برقرار بود.

سرویس مخفی ایالات متحده همچنین مسئول هماهنگی حرکت همراهان زلنسکی بود و به پلیس متروپولیتن واشنگتن و پلیس شهرستان پرنس جورج کمک می کرد. با این حال، زلنسکی تیم امنیتی خود را آورد.

جزئیات سفر «فوق امنیتی» زلنسکی به آمریکا را منتشر کنید

اعضای نیروهای امنیتی با زلنسکی و ماموران سرویس مخفی

مامور سابق سرویس مخفی دان میچالک به ABC News گفت که سرویس مخفی از همه سران کشورهای خارجی که وارد ایالات متحده می شوند محافظت می کند. وی گفت: سرویس مخفی مسئولیت حمایت از همه رهبران خارجی در سفر به آمریکا را بر عهده دارد. آنها در حال بسیج یک چتر امنیتی چند سازمانی برای اطمینان از ایمن بودن بازدید شخصیت ها هستند.

یک منبع آگاه به ABC News گفت که مقامات امنیتی در بالاترین سطوح دولت واشنگتن “به شدت” نگران دورنمای آنچه ممکن است در طول سفر به ایالات متحده و زمانی که زلنسکی به خانه بازگردد، هستند.

به گفته این مقام، حضور ولودیمیر زلنسکی در کنگره آمریکا با تدابیر امنیتی متعددی انجام شده است، مشابه زمانی که رئیس جمهور آمریکا سخنرانی سالانه وضعیت اتحادیه خود را در کنگره ارائه می کند.

دون میچالک در این رابطه گفت: با توجه به اینکه اوکراینی ها در حال جنگ با روس ها هستند، نه تنها از سوی عوامل و عوامل روسیه تهدید می شود، بلکه تهدیدهایی از سوی مخالفان استقلال اوکراین و همچنین سایر کشورهایی که ممکن است وجود داشته باشد، وجود دارد. دیدن شکست اوکراین جالب خواهد بود.

بر اساس ایمیلی که به کارکنان کنگره ایالات متحده ارسال شده و توسط ABC News به دست آمده است، اقدامات امنیتی “مهم و چشمگیر” تلقی می شوند. در این ایمیل آمده است که تنها کارکنان و اعضای کنگره مجاز به شرکت در کنگره در یک دوره زمانی خاص هستند.

سرویس مخفی ایالات متحده با پلیس کنگره، آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا)، اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) و سایر سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده برای ارزیابی محیط امنیتی در تماس بود. به گفته یک مقام امنیتی، تمامی افسران پلیس کنگره آمریکا در جریان دیدار زلنسکی در حالت آماده باش قرار گرفتند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید