آموزش عکاسی تارخان – آقای طراحی


نکاتی در مورد عکاسی برای طراحان

عکاسی برای طراحان یکی از مهمترین تخصصهایی است که به نظر من طراحان باید حداقل اطلاعاتی در مورد آن داشته باشند ، زیرا در چیزی مانند کاتالوگ یا پوستر ، مشتری همیشه تصاویر آماده را در اختیار ما قرار نمی دهد و طراح باید خودش انجام بده چند بار از شما به عنوان یک طراح خواسته شده است که دست خود را به دوربین برسانید و مطابق میل خود عکس بگیرید و این زمانی است که باید بدانید چگونه از دوربین و فضای خود بیشترین بهره را ببرید و حداقل باید داشته باشید اصول و عناصر عکاسی بدانید.
برای آشنایی بیشتر با هنر و صنعت عکاسی ، عکاسی صنعتی یا عکاسی مدل یا طبیعت ، لازم است تعدادی از عناصر اصلی را بشناسید و درک کنید که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

عناصر اصلی تشکیل دهنده عکس

برای اینکه تصویری به بهترین شکل ممکن ایجاد شود ، باید عناصر مهم در عکاسی حرفه ای را به خوبی بشناسید. استفاده مناسب از این عناصر است که عکس را خاص می کند. یک عکس م effectiveثر و جذاب باید این 6 عنصر اصلی را در خود داشته باشد. موج زدن.

رنگ:

هنگام عکاسی ، مطمئن شوید که رنگها یکدیگر را مشخص می کنند. نقاشان رنگ های تصادفی را برای نقاشی های خود انتخاب نمی کنند ، پس چرا عکاسان باید برای انتخاب رنگ عکس های خود به نیروهای بیرونی اعتماد کنند؟ بنابراین بهتر است با همراهی خوب بهترین رنگ ها را انتخاب کنید.

عکاسی در طراحی
فرم :
فرم با استفاده از نور و سایه ایجاد می شود و صفحه ای را می پوشاند و در واقع می توان گفت ساختار یک شکل است.

عکاسی در طراحی
بافت:
تصاویر دو بعدی بافت ها را برای به دست آوردن حس خوب به چالش می کشند ، بهترین راه برای استفاده از بافت استفاده از اشکال و مواد مناسب است. ترکیب بندی ، استفاده از زوایای مناسب می تواند سبک عکاسی شما را تکمیل کند. بافتها نقش ویژه ای در خصوص عکاسی صنعتی دارند.

عکاسی در طراحیالگو :
استفاده از عناصر تکراری در عکاسی الکل نامیده می شود.

عکاسی در طراحیخط:
به نحوه نگاه شخص به عکس خط می گویند. در واقع ، خط نحوه نگاه فرد به عکس است و به طور طبیعی اندازه گیری می شود و با خط افق مقایسه می شود.

عکاسی در طراحی
شکل :
کلیات درک هندسی یک جسم ، که شامل وضوح یا گردی و برآمدگی و تورفتگی در اطراف جسم است.

عکاسی در طراحیاصول عکاسی:

اصول عکاسی جنبه های هنری را از عکاسی متمایز می کند ، از جمله: نور ، سوژه ، فوکوس ، پس زمینه ، نوردهی و ترکیب عناصر.

روشنایی :
مهمترین جنبه عکاسی و فرایند گرفتن نور از صحنه به منظور ایجاد یک نمایش هنری است. در زمان های قدیم ، نقاشان کلاسیک سوژه های خود را در کنار جعبه های بزرگ و نرم قرار می دادند تا بتوانند نور مناسبی را برای نقاشی های خود ایجاد کنند. طراحان گرافیک و عکاسان همیشه باید به نور توجه داشته باشند و برنامه ریزی کنند – بازنشانی کنند – در حین حرکت نور را اضافه کنید تا مطمئن شوید که نور را به درستی دریافت کرده اید.

موضوع :
اساس عکاسی این است که شما باید کاملاً سبک باشید زیرا اساس عکاسی است ، اما موضوع به همان اندازه مهم است ، سوژه ای که انتخاب می کنید (تنظیمات – لباس – لوازم جانبی و بیان احساسی) همه با هم کار می کنند تا بتوانید بگویید داستانی که وظیفه عکاس است که داستانی ارزشمند را برای بیان آن بیان کند.

تمرکز :
شما باید بر عمق میدان تمرکز کنید و اینکه چقدر می خواهید پس زمینه یا پیش زمینه را تار کنید. با استفاده از لنزهای مناسب ، می توانید تفاوت زیادی در تصاویر به وجود آمده ایجاد کنید. همچنین ، طراحان عکس می توانند با توجه به نقاط فوکوس جایگزین ، عکس های بهتری تولید کنند ، به عنوان مثال ، به جای تمرکز بر روی چشم ها ، روی لب ها تمرکز کنند و گاهی اوقات با عدم تمرکز روی سوژه اصلی ، تفاوت قابل توجهی ایجاد می کنند ، به عنوان مثال ، در این عکس برای بیان تمرکز این شخص بر شطرنج
تمرکز بیشتر نشان داده شده است.

بر عکاسی تمرکز کنید
زمینه :
بسیار ساده است که زمینه را ساده نگه دارید. به عنوان مثال ، عکس هایی که از محیط می گیریم ، نکته ای که طراحان باید در عکاسی به آن توجه زیادی داشته باشند این است که کاغذ دیواری ها و پیش زمینه ها تمایل دارند در یک عکس ادغام شوند ، که باید بسیار مهم باشد. جدی بگیرید و مراقب باشید.

ترکیب بندی :
تفاوت عمده بین عکاس حرفه ای و آماتور در ترکیب آنهاست. یک عکاس حرفه ای اشکال ، خطوط ، فریم ها ، زاویه ها و فضا منفی را در نظر می گیرد ، در حالی که عکاسان آماتور بیشتر به قاب بندی و مسائل دقیق تر توجه می کنند.

قرار گرفتن در معرض نور:
این بدان معنا نیست که نوردهی مناسب برای ثبت صحنه مناسب است. برای مثال ، می توانید با قرار گرفتن در معرض سایه ها و مناطق روشن ، یا با تاکید بر مناطق خاصی از یک تصویر ، تصویر مناسب تری ایجاد کنید.

در نهایت ، طراحان گرافیک باید توجه داشته باشند که می توانند از رنگ ، بافت و نوردهی برای تأکید بر اشکال و ترکیبات عکاسی برای طراحی خود استفاده کنید. این زمانی است که جادوی طراحان گرافیک آغاز می شود. هنرهای تجسمی تأکید زیادی بر مدل سازی ، هماهنگی (شکل ، رنگ ، نوردهی) ، ریتم و عناصر ترسیم برای بیان یک داستان یا مفهوم خاص دارند.

دیدگاهتان را بنویسید