برندسازی چیست و چه مزایایی دارد؟


مزایای برندسازی

استارتاپ هایی که به دنبال یک هستند نام تجاری آیا آنها قوی هستند؟ آیا یک برند واقعاً قوی می تواند مشاغل را از یکدیگر جدا کرده و مزیتی برای رقبای خود ایجاد کند؟ اگر از شرکت های بازاریابی مشاغل بزرگ بپرسید ، آنها می گویند بله ، یک نام تجاری قوی می تواند به کسب و کار کمک کند تا از رقبای خود بهتر عمل کند.

برند چیست؟

برند مفهوم کلی یک شرکت ، محصول یا خدمات خاص است که اهداف تجاری را تحت یک نام واحد و هویت منحصر به فرد خود دنبال می کند. خود مارک تجاری بلااستفاده و غیرفعال است و این صاحبان برند هستند که در کنار بازار هدف و مشتریان هستند. آنها فقط یک نام را زنده می کنند و آن را مشهور می سازند و یک نام رایج شکل می دهند ، در تجارت فعال و موفق هستند و عموماً آن را به عنوان یک موجود زنده توصیف می کنند و تنها چیزی که همه اینها را تکمیل می کند ، ابتدا یک ایده ناب است سپس اجرای عملیات تخصصی مارک گذاری متفاوت است. اگر درک درستی از یک نام تجاری دارید ، می دانید که این برند حداقل شامل برخی از موارد زیر است:

1- سبک طراحی (به عنوان مثال: لوگو یا آرم – رنگهای شرکت – لوگو اختصاصی – بسته بندی و …)
2- وب سایت و بازاریابی
3- ویترین
3- حضور شبکه های اجتماعی
4- خدمات به مشتریان
5- محیط و فرهنگ شرکت
6- برچسب ها و شعارها
7- کیفیت و قیمت محصول
8- شخصیت

یک نام تجاری قوی ایجاد کنید همیشه میلیون ها تومان هزینه ندارد ، اما باید بدانید که به خلاقیت و تحقیقات زیادی نیاز دارد.
جف بزوس (ثروتمندترین مرد جهان) می گویدبرند به معنای واقعی کلمه همان چیزی است که مردم در مورد تجارت شما می گویند. “

مارک IKEA

چه چیزی باعث ایجاد یک برند قوی می شود؟

یکی از چیزهایی که یک برند را قوی می کند منحصر به فرد بودن آن ، داشتن شخصیت منسجم ، داشتن پیام واضح از داشتن یک تیم بازاریابی هدفمند است. البته چیزی که یک برند را عالی می کند مورد خاصی نیست ، بلکه این موارد در کنار هم است. آنها می توانند شگفت انگیز باشند.
به عنوان مثال ، می توان از شرکت هایی مانند DJ Kala ، Snap ، Mihan ، Pegah و SenH نام برد. این شرکت ها چیزهای زیادی را با هم ترکیب می کنند تا بتوانند برندسازی قوی را پیاده کنند و به همین دلیل ، هر روز شاهد پیشرفت روزافزون آنها هستیم.

تغییر لوگوی Snap و هویت بصری

مزایای برندسازی:

برای اینکه بدانید برندسازی و برندسازی محصول چه مزایایی دارد؟ از شما دعوت می کنیم 8 نکته و مزیت ذکر شده را در نظر بگیرید:

1- اعتماد به نفس می بخشد: یک مارک خوب نه تنها به مشتری اطمینان می دهد بلکه برای صاحب مشاغل نیز مفید است زیرا با مارک عالی تمام انرژی – زمان – پول و … که شرکت انجام داده است به عنوان یک نتیجه خوب و حرفه ای به شرکت باز می گردد.

2- شناخت مشتری: وقتی مشتری در حال خرید است ، وقتی رنگها و تصاویر غیر منطقی یک مارک را می شناسد و می بیند ، برای آنها آشنا به نظر می رسد زیرا قبلاً آنها را دیده است. در حال حاضر یک نام تجاری خوب در ذهن خریداران وجود دارد.
3- افزایش ارزش ویژه برند: مزیت بزرگ نام تجاری قوی این است که به ارتقاء محصولات و خدمات کمک می کند. افرار به طور خودکار به برندی علاقه مند است که مدت ها با آن آشنا بوده اند. اکنون ، اگر محصول یا خدمات خود را ارائه می دهید ، یک مارک قوی به راه اندازی آن کمک می کند.

4- ثبات و یکپارچگی: هنگامی که یک کسب و کار نام تجاری خود را تثبیت کرد ، شخصیت شرکت – بازاریابی ، رنگ ، تایپوگرافی ، چاپ ، وب سایت و غیره – می تواند مدل سازی بقیه تلاش های خود را آغاز کرده و انتخاب های دیگر را بسیار آسان کند. به آرامی

5- جذب استعداد: اگر یک کسب و کار دارای یک مارک عالی باشد ، مردم متوجه خواهند شد. افرادی که متوجه می شوند افرادی هستند که در بازاریابی بسیار با استعداد هستند – طراحان وب یا ایده پردازان.

مارک محبوب اپل

6- تعهد و ارتباط عاطفی با ارزشهای متداول برند: وقتی شرکتی از طریق ارزش های مشترک با مشتریان خود ارتباط برقرار می کند ، می تواند برای زندگی خود و نسل های آینده وفاداری ایجاد کند. ارتباط عاطفی متقابل بین شرکت و مشتری یکی از مهمترین نکات در برندسازی است.

7- افزایش اعتبار: هنگامی که یک کسب و کار دارای یک نام تجاری قوی است ، شهرت شرکت را در صنعت خود و همچنین نزد مشتریان افزایش می دهد و از مشاغل کوچک فراتر می رود.

8- وفاداری مشتری: هنگامی که خریداران شروع به شناسایی و خرید خدمات یا محصول می کنند ، یک نام تجاری خوب می تواند آنها را برای کسب اطلاعات بیشتر به عقب برگرداند و آنها را به پیروان وفادار آن برند تبدیل کند.

نتیجه نهایی: همانطور که می دانید ، مارک تجاری موفق باید بتواند تجارت را بیش از آنچه که به نظر می رسد ، فراتر از تصور ما قرار دهد. اگر صاحب یک کسب و کار هستید و به دنبال توسعه سازمان و مجموعه خود هستید و هدف شما این است که محصول یا خدمات خود را علامت گذاری کنید ، حتماً همه موارد فوق را روی بیلبورد قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید