فقط دو فیلم از دوره امسال سود کردند! اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر ، صبح امروز یکشنبه ۲۲ آذرماه مراسم افتتاحیه سامانه جامع فروش بلیت سینماهای ایران به نام آه تو بلیط در موسسه شهر سینما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم؛ هاشم میرزاهانی مدیر عامل موسسهشهر سینماوی گفت: این نهاد بازوی توسعه زیرساخت در حوزه سینما و با توجه با توسعه فناوری باید برنامه ریزی مناسبی در زمینه توزیع و ارائه محصولات نمایشی صورت گیرد و این موسسه به دنبال راهکارهای مناسب در این زمینه است.

وی بیان کرد: امسال ضریب اشغال سینمای ایران 02.5 است که برای یک کشور فرهنگی درصد بسیار پایینی است، عددی که نشان می دهد تعداد مخاطبان سینما از ابتدای سال تاکنون زیر 10 میلیون نفر بوده است. اگر این صنعت نتواند خود را با فرصت های جدید تطبیق دهد، از نظر اقتصادی آسیب خواهد دید.

میرزاخانی با اشاره به اینکه امسال تنها 2 فیلم برنده شدند و 4 فیلم موفق به کسب درآمد شدند، تصریح کرد: باید دست به دست هم دهیم تا مخاطب را با سینما آشتی دهیم و یکی از این موارد. راه ها درباره فروش از طریق فضا بحث کنید آه تو تی این است که با همکاری اپلیکیشن ابرا می بینم ما می توانیم به موفقیت در فروش دست پیدا کنیم. کلیه طرح سلام سینما در زمینه فروش در اختیار این اپلیکیشن ها قرار می گیرد تا بتوانیم نرخ اشتغال سینمای ایران را افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: 4 سامانه در زمینه فروش بلیت فعالیت می کنند که برای داشتن پایانه فروش یکسان و داشتن فضای یکسان برای کنترل فروش و تجمیع حساب، خدمات این پایانه رایگان است. سینماگران قرار می گیرد و در مدت کوتاهی تسویه حساب با سینماها انجام می شود.

در ادامه این نشست منوچهر شاهواری گفت: آماری که آقای میرزهانی در این مرحله ارائه کردند را در نظر بگیریم و می دانیم که این بحران ها تا ابد ادامه نخواهد داشت. گاهی اوقات خروج از این بحران ها از عهده صاحبان مشاغل خارج است و ممکن است برنامه ریزی دقیقی برای آن نداشته باشند. باید بپذیرد بیا بریم سینما ایران در بحبوحه تغییر و تحول است و باید دید با آرام شدن شرایط اجتماعی به نفع مردم این بحران ها پایان می یابد یا خیر.

وی تاکید کرد: مدیران اپلیکیشن باید بدانند که نبض اقتصادی کار ما مشتریان و مخاطبان هستند. اگر سرمایه ای که خرج کرده ایم برنگردد اما مشتری یا مخاطب راضی باشد این موضوع در حوزه سینما برای ما اهمیت زیادی دارد. سینماگران زمانی خوشحال می‌شدند که شیشه‌های سینمایشان را شکستند، چون تماشاگران خیلی بزرگ بودند و نمی‌توانستند آن‌ها را ببرند.

شاهسواری رو به مدیران کرد برنامه فوق العاده سلام فرد حاضر در این مراسم توضیح داد: اگر کسب و کاری مانند سینما در همسایه اگر موفق نباشید، موفق هم نخواهید شد. امیدوارم این معامله دو تا باشد نژاد ما به شما کمک می کنیم سلیقه مشتری را پیدا کنید، ما این گزینه را در سینما نداریم، اما می توانید از طریق اپلیکیشن مال شما شما می توانید این آمار ذائقه مخاطب را تحلیل کنید و در اختیار ما قرار دهید. اگر این رابطه بر اساس درک مزایای بلندمدت من مطمئن هستم که ما ذینفعان اصلی در فاز اول و در فاز دوم بازار هستیم. بازار یابی خواهد بود.

اسلامی، رئیس هیئت مدیره صنعت آه تو تی وی همچنین بیان کرد: ارتباط بین صنایع بسیار مهم است و فضای اطلاعاتی گسترده تری ایجاد می کند. تفاوت از بحث محتوا که توسط سینماگران انجام می شود، اما بحث دسترس پذیری را می توان با همکاری ابر اپلیکیشن ها انجام داد که در سینما خیلی خالی بود. در گذشته در جذب مخاطب باکس آفیس سینما ها مهم بود، اما اکنون برنامه‌ها بر مشاهده فیلم تأثیر می‌گذارند انتقال بودن

هاشم میرزاهانی همچنین ادامه داد: سینمای ایران از نظر تولید در دنیا پیشتاز است و در چنین شرایطی بحث دیجیتالی شدن سینما بسیار مهم است و باید به این حوزه بپردازیم. تی متاهل جدی بگیریم

آرزو صالح چی، مدیرعامل آه تو بلیط ایشان هم فرمودند: جای خالی حضور برنامه فوق العاده الان هم در عرصه سینما احساس می شود آه تو بلیط کارگزاری ارتباطات بین دامنه ها آه تو تی و برای ارائه سینما.

در پایان این مراسم، یادداشت تفاهم همکاری بین نهادها شهر سینما و مدیران برنامه فوق العاده می بینم فعال سازی آه تو بلیط امضا شد.

دیدگاهتان را بنویسید