دانش آموزان نباید سوار موج دشمن شوند


ایسنا/مازندران رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران به دخالت کشورهای متخاصم در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی منفعت ما را نمی‌خواهد. ما نباید سوار موج دشمن شویم، همانطور که خودشان اعتراف کردند مستقیماً در جنگ عراق و ایران حضور داشتند.

عبدالرضا شیخ الاسلامی امروز در مراسم تجلیل از دانشجویان برتر دانشگاه صنعت چوب و کاغذ مازندران که در تالار سالارده مرکز استان برگزار شد، اظهار داشت: 16 آذر که روز دانشجو نامگذاری شده است، نشانه اعتراض و ظلم به دانشجویان است. در سال 1332 حدود چهار ماه پس از کودتای 28 مرداد همان سال بود.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید مثبت اندیش و با انگیزه باشند، افزود: اتفاقات اخیری که در کشور مانند سال 1332 رخ داد مبنای مداخله آمریکا بود. دشمن قصد سوء استفاده از مطالبات برحق دانشجویان را دارد.

رئیس دانشگاه جامع و کاربردی مازندران با بیان اینکه از دانشگاه ها به عنوان الگوی فرهنگسرا یاد می شود، یادآور شد: در دانشگاه ها باید تمرین کنیم تا الزامات به صورت منطقی مطرح شود.

این مسئول به مداخله کشورهای مخالف در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی منافع ما را نمی‌خواهد. ما نباید سوار موج دشمن شویم، همانطور که خودشان اعتراف کردند مستقیماً در جنگ عراق و ایران حضور داشتند.

شیخ الاسلامی مهارت افزایی را مهمترین موضوع در راه اندازی دانشگاه جامع علمی کاربردی می داند و تصریح می کند: در حال حاضر دانشگاهیان کشور برای دوره های تخصصی و فوق تخصصی نیازی به تحصیل در خارج از کشور ندارند.

وی تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار را کمتر از سایر دانشگاه های مطرح کشور عنوان کرد و افزود: به برکت ارتقای مهارت، فارغ التحصیلان دانشگاهی کارآفرینان کشور محسوب می شوند.

پیوند صنعت و دانشگاه

امید محمدی رئیس دانشگاه علمی کاربردی چوب و کاغذ مازندران نیز با اعلام اینکه این مرکز در سال 1390 و در آستانه 10 سال تاسیس شده است، اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی چوب و کاغذ مازندران 603 دانشجو در 21 منطقه دارد.

وی هدف از ایجاد این مرکز را پیوند مستقیم دانشگاه و صنعت برای تضمین تربیت کارگران و تکنسین های کارآمد می داند.

محمدی برگزاری رویداد ملی شتاب در سه سال گذشته را به منظور جذب ایده های برتر و نوآورانه در صنعت چوب و کاغذ بیان کرد و گفت: تربیت دانش آموزان واجد شرایط، بکارگیری همین هنرجویان در شرکت و استفاده از آنها به عنوان مربی واجد شرایط می باشد. سه شاخص موفقیت چوب و کاغذ مازندران است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چوب و کاغذ مازندران گفت: صادرات کاغذ به ترکیه و عراق فرصتی برای جذب دانشجویان خارجی به مرکز علمی کاربردی چوب و کاغذ مازندران است.

این مسئول شکستن رکورد تولید کاغذ را یکی از دستاوردهای صنعت چوب و کاغذ مازندران در دوران تحریم اقتصادی دانست و یادآور شد: امضای تفاهم نامه بین صنعت چوب و کاغذ مازندران با وزارت آموزش و پرورش عرضه کاغذ برای کتب درسی در مدارس کشور گامی موثر برای جلب توجه به تولید ملی بود.

به گزارش ایسنا، 2569 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در کشور شامل 141 دانشگاه دولتی، 466 مرکز پیام نور، 953 موسسه علمی و کاربردی، 309 دانشگاه غیرانتفاعی و غیردولتی، 503 واحد دانشگاه آزاد و 170 واحد فنی در کشور وجود دارد. و دانشکده های فنی و حرفه ای

در این مراسم از دانشجویان و اساتید برتر دانشگاه علمی کاربردی مازندران در رشته چوب و کاغذ تقدیر شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید