تصمیم نهایی برای واگذاری سایپا و ایران خودرو اعلام شد


بر اساس صورتجلسه الزامات واگذاری در شرکت های ایران خودرو و سایپا که در 23 آذرماه تنظیم شد، سهام تودلی ایران خودرو و سایپا باید تا پایان سال جاری واگذار شود.

به گزارش ایسنا، در گزارش الزامات واگذاری در شرکت های ایران خودرو و سایپا که به امضای رئیس سازمان خصوصی سازی، رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران و معاون وزیر کشور رسید. صنایع حمل و نقل، برای دستیابی به هدف بهبود سطح بهره وری. ، بهره وری و نوآوری در صنعت خودرو کشور و همچنین رعایت الزامات سند نهایی خروج دولت از صنعت خودرو مورد توافق طرفین قرار گرفت.

اولین نکته این است که سند راهبرد صنعتی بلندمدت و پایدار صنعت خودرو (10 ساله) توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و تا پایان بهمن ماه امسال به سازمان خصوصی سازی ارسال می شود.

در حالت دوم تا پایان سال جاری تمامی محصولات ایران خودرو و سایپا از قیمت گذاری اجباری خارج می شوند. سازوکار اجرای این توافقنامه تا پایان آذرماه سال جاری از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه می شود. مورد سوم، تکالیف عرضه و فروش محصولات خارج از ضوابط بازار است که منجر به کاهش درآمد (افزایش هزینه) خودروسازان می شود، مشروط بر اینکه قبل از اجرای وظایف، منابع خود را جبران کنند.

نکته بعدی این است که سهام تودلی در ایران خودرو و سایپا تا پایان سال جاری واگذار می شود و نکته آخر اینکه در صورت عدم واگذاری سهام تودلی در شرکت های ایران خودرو و سایپا از ابتدای سال آینده به بعد حق رای ناشی از این سهام در مجامع. این شرکت ها مصادره خواهند شد.

تصمیم نهایی برای واگذاری سایپا و ایران خودرو اعلام شد

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید