دولت نمی خواهد مشکل استقلال و پرسپولیس را حل کند/ AFC حسن نیت ندارد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرنگار مهر، داریوش مصطفوی در خصوص مهلت پنج روزه کنفدراسیون فوتبال آسیا به استقلال و پرسپولیس برای حل مشکلات و خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا، گفت: نباید. در شرایط فعلی فدراسیون فوتبال بیشترین همکاری را با باشگاه ها به خصوص استقلال و پرسپولیس دارد. عزیزی هادم (رئیس فدراسیون) حتی در جلسه ای که برگزار کردیم، سفر این دو باشگاه به لیگ قهرمانان آسیا را پذیرفت.

وی افزود: وظیفه کمیسیون بدوی و تجدیدنظر این است که تمامی اطلاعاتی را که کنفدراسیون ارائه می کند در اختیار این باشگاه ها قرار دهد. اینجا بحث دو مورد است. یا باشگاه ها کم کار کرده اند یا کل دولت کم کار کرده است. دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دولتی هستند و زیر نظر وزیر ورزش اداره می شوند. چه سلطانی فر، چه سجادی و چه علی آبادی. همه دوست دارند وزیر شوند. این مشکل بسیار بزرگی است که کنفدراسیون آسیا بارها به ما گفته و ما هم اعلام کرده ایم. ما نمی خواهیم این مشکل حل شود. به صراحت می گویم؛ دولت نمی خواهد این اتفاق بیفتد.

رئیس کمیسیون استیناف صدور مجوزهای حرفه ای درباره جزئیات مشکلات سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و گل گهر تاکید کرد: گل گهر جزو این برنامه نیست و کامل ترین و بی نقص ترین پرونده را داشت.

مصطفوی در مورد اینکه نام گل گهر همراه با استقلال و پرسپولیس مطرح شد، تصریح کرد: آنها اشتباه کردند.

وی با اشاره به مشکلاتی که پرسپولیس اخیرا در مورد سرمربی آرژانتینی حل کرد، افزود: باشگاه پرسپولیس با خواکین و کالدرون به توافق رسیده اما در اسناد ارسال شده است. زمانی کنفدراسیون حسن نیت داشت و با توافق طرفین حل شد. من احساس می کنم که امروز کنفدراسیون حسن نیت ندارد. ما به باشگاه ها هر آنچه را که هشدار دادند گفتیم و آنها تمام تلاش خود را کردند. هیچ جا اتفاق نمی افتد. آجورلو و صدری چگونه می توانند 300 میلیارد بدهی مالیاتی بدهند؟

مصطفوی در گفتگو با خبر، حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا را مشروط دانست و گفت: کمتر از سه ماه می گذرد. ماده 8 ماده 30 می گوید که شما می توانید جریمه کنید، متوقف کنید یا کارهای دیگری انجام دهید. بر اساس این مطلب گفتیم برای باشگاه های فولاد، پرسپولیس، استقلال، گل گهر، سپاهان و تراکتور که نبض زندگی ورزشی هستند مهلت بدهیم و در اختیار هیات تجدیدنظر قرار گرفت. جلسات متعددی داشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا پنج روز دیگر مشکل استقلال و پرسپولیس حل می شود؟ گفت: فردا جلسه داریم. کنفدراسیون بیهوده نگفت. در اینجا دو حریف داریم. مخالفان در داخل و مخالفان در خارج. کنفدراسیون حریف ما نیست بلکه کمک ماست، اما در درون ما مشکلاتی وجود دارد و اطلاعاتی می دهند که اشتباه است. فردا جلسه داریم امیدوارم با حضور اشخاص حقوقی و مالی بتوانیم کنفدراسیون را قانع کنیم و مشکلات احتمالی را برطرف کنیم. مالکیت مشترک و اینکه باشگاه های ما مالیات می گیرند دو مشکل اصلی است. هدف ما صدمه زدن به هواداران نیست.

دیدگاهتان را بنویسید