ضرورت توجه به توسعه حاکمیت دینی در حکمرانی فرهنگی کشور – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیداحمد علم الهدی بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت این وزارتخانه برای توسعه فرهنگ دینی در جامعه، اظهار داشت: دست شماست.

وی ادامه داد: متأسفانه با گذشت 43 سال از انقلاب هنوز حکومت دینی بر کشور حاکم نشده است و منشأ عدم حاکمیت دینی، حکمرانی فرهنگی کشور است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در خصوص رعایت حلال و حرام در جامعه با مدارا مواجه هستیم، افزود: کار درستی در توسعه حلال و حرام الهی در جامعه انجام نمی شود.

وی افزود: از هنرمندانی که به برکت نظام اسلامی به مقام و موفقیت دست یافته اند باید پرسید برای این نظام و انقلاب چه کرده اند؟ همه طلبکار این نظام هستند اما هیچ کدام نمی گویند برای بستری که زمینه موفقیتشان را فراهم کرده چه کرده اند.»

آیت الله علم الهدی یادآور شد: باید موضوع حرام را در موضوع هنر و سینما برجسته کرد و در این مدت از آن پرهیز کرد و از استفاده از حرام جلوگیری کرد.

وی ظرفیت زیارتی مشهد و حضور سالانه بیش از 35 میلیون زائر داخلی و خارجی در مشهد را برشمرد و گفت: در این امر شهر برای استفاده از وقت زائران در مشهد مقدس است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به ظرفیت شوراهای استانی برای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: با توجه به اقتضائات استان، شورای عمومی فرهنگ می تواند در حوزه فرهنگ استانی ورود کند و بر این اساس سیاست ها و تصمیم گیری ها را انجام دهد. “

دیدگاهتان را بنویسید