اهمیت صفحات فرود در رشد وب سایت


صفحات فرود چیست؟

صفحات فرود چیست و اساساً چه صفحاتی با این نام شناخته می شوند و کاربرد اصلی آنها کجاست؟ آیا طراحی این صفحات دارای اصول و قوانین است؟ و بسیاری از سوالات مشابه که در دنیای مجازی زیاد دیده و شنیده اید. اگر شما نیز به دنبال پاسخ سوالات خود هستید ، با ما همراه باشید.


قبل از اینکه توضیح دهم ، می خواهم تصور کنید که به مهمانی ای دعوت شده اید که افراد مختلفی از سوابق اجتماعی مختلف دارند که اکثر آنها را نمی شناسید ، اما شنیده اید که برخی از جراحان معروف مغز نیز در آنجا حضور دارند. حاضر است و اتفاقاً مشتاق ملاقات با این شخص هستید. انتظار دارید با چه کسانی ملاقات کنید و با چه معیارهایی به دنبال او هستید؟ قطعاً بدنبال شخصی خوش پوش و آراسته ، احتمالاً با عینک ، با ساعت و کت و شلوار گران قیمت است که اکثر مهمانان به آن توجه می کنند و با این پزشک صحبت می کنند.

حالا برگردیم به موضوع ما ، که شباهت های زیادی با مثال بالا دارد ، زیرا ظاهر ، گرافیک و رابط کاربری وب سایتی مانند آقای دکتر ، که باعث می شود در مورد شغل و موقعیت اجتماعی او قضاوت کنید ، باعث اعتبار می شود. ارزش خدمات و محصولات ، میزان اهمیت مادی و معنوی یک سایت را در یک نگاه ارزیابی کنید.

اکثر افرادی که برای اولین بار از وب سایت ما دیدن می کنند چنین احساسی دارند. آیا اولین صفحه ای که برای ورود کاربران طراحی کرده اید با تصور بازدیدکنندگان از شما مطابقت دارد؟ چه کنیم که در نگاه اول تأثیر زیادی بر بازدیدکنندگان سایت داشته باشیم؟ در چنین مواردی است که یک صفحه فرود جذاب و کاربر پسند قدرت خود را نشان می دهد.

برتری صفحه فرود

یک صفحه جداگانه با گرافیک متفاوت و ظاهر ساده در وب سایت ها که با انگیزه جذب مخاطب ایجاد شده است و به دلیل شباهت با مسافر هواپیمایی که برای شروع سفر خود روی باند فرود می آید و سپس از نقاط دیگر شهر به روش های مختلف بازدید می کند ، کاربر همچنین Who برای اولین بار وارد این صفحه می شود یا اصطلاحاً روی آن فرود می آید و بقیه صفحات سایت را از طریق این صفحه می بیند ، به عنوان صفحات فرود شناخته می شوند.

صفحه فرود

لازم به ذکر است که صفحات فرود همیشه صفحات اصلی نیستند و با توجه به سیاست های سایت و روشهای بازاریابی آنلاین ، این صفحات می توانند تغییر کنند و جدا از این ، هر صفحه ای از سایت که برای اولین بار از طریق جستجو یا پیوند مشاهده می کنیم از آن سایت همچنین صفحه فرود نیست.
به طور معمول یک وب سایت صفحه اصلی یا صفحه نخست صفحه فرود از طریق آن به کل صفحه دسترسی داریم. در موارد دیگر ، مانند کمپین های تبلیغاتی که خدمات یا کالاهای خاصی را در تاریخ محدود ارائه می دهند ، یک صفحه جداگانه که برای این رویداد طراحی شده است می تواند به عنوان یک صفحه فرود عمل کند.

صفحه فرود

از نظر بازاریابان دیجیتال ، صفحات فرود باید دارای دو ویژگی مهم باشند:

  1. فرم داشته باشید
  2. طراحی شده برای جمع آوری اطلاعات فقط از کاربران

صفحات فرود یکی از مهمترین بخشهای وب سایت شما هستند و اشتباه در طراحی این صفحات تمام تلاش شما را هدر می دهد ، بنابراین بهینه سازی آن باید یکی از مهمترین ارکان استراتژی و بازاریابی شما باشد. تنها هدف یک صفحه فرود تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به مشتریان بالقوه و وفادار است.

نرخ پرش:

اصطلاح نرخ پرش یا همان نرخ گزاف گویی به درصد بازدیدکنندگان وب سایت شما گفته می شود که آنها تصمیم می گیرند بعد از بازدید از صفحه اول سایت شما را ترک کرده و محصولات ، خدمات یا مطالب آموزشی دیگر را در سایت های دیگر جستجو کنند. هرچه نرخ بالاتر باشد ، برای بازدیدکنندگان راحت تر است که از شما دور شوند ، این نشان می دهد که سایت شما برای بهبود نیاز به تجزیه و تحلیل دارد.

نرخ پرش

نکات مهم در طراحی صفحات فرود که باید رعایت کنید

1- طبق انتظارات و تجربه کاربر عمل کنید:

شما باید اطمینان حاصل کنید که وقتی بازدیدکنندگان از وب سایت شما دیدن می کنند و صفحه فرود را مشاهده می کنند ، واقعاً آنچه را که در نسخه تبلیغاتی ارائه می دهید مشاهده می کنند و اینکه همه خدمات و محصولاتی که به بازدیدکننده وعده داده اید در نسخه فعلی سایت شما در دسترس هستند یا مانند بسیاری از سایت ها ، فقط یک متن و یک نماد در سایت وجود دارد. اگر این کار را به درستی انجام دهید ، اعتماد مشتری را جلب کرده و نتایج خوبی خواهید گرفت.

2- طراحی صفحه با قالب گرافیکی ساده و زمینه سفید:

اعتماد و اطمینان بازدیدکنندگان به شما بسیار مهم است زیرا اگر نتوانید احساساتی را که مخاطبان به آن نیاز دارند به مخاطبان خود القا کنید ، وب سایت شما را ترک می کنند ، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که صفحات فرود شما برای اهداف شما بسیار واضح است. رابط کاربری ، اما حرفه ای باشید طراحی صفحات تیره با تعداد زیادی پیوند و نماد اشتباهی است که اغلب توسط طراحان انجام می شود ، اما توجه به این موضوع مهم است زیرا باعث می شود آنها فرصت ارزشمندی را از دست بدهند.

3- صفحه فرود شما نباید شکل و ظاهر آزاردهنده ای داشته باشد:

همانطور که قبلاً گفتیم ، هنگامی که صفحات فرود قرار است اطلاعات مشتری را برای بازاریابی جمع آوری کنند ، باید سعی کنیم صفحه فرود خود را با اطلاعاتی که از بازدیدکنندگان دریافت می کنید ، درج کرده و هرگونه درخواست اطلاعات نامربوط و بی ربط و محتوای غیر ضروری را یادداشت کنید. کنار بگذارید.

4- حواس پرتی ایجاد نکنید:

چه زمانی صفحه فرود اطمینان حاصل کنید که صفحات را با اطلاعات اضافی پر نمی کنید زیرا این کار باعث تمرکز بازدیدکنندگان می شود و صفحه شلوغ به نظر می رسد. این زمانی است که مخاطب از موضوع اصلی فاصله می گیرد. به عنوان مثال ، به تصویر زیر نگاه کنید ، که باعث می شود بیننده به محض مشاهده سایت احساس ناراحتی کند و ترجیح می دهد بلافاصله سایت را ترک کند. بنابراین از پنجره های بازشو ، بنرهای متحرک و رنگهای زیاد در صفحات فرود خودداری کنید.

5- زمان بارگذاری صفحه بسیار مهم است:

با ظهور اینترنت پرسرعت ، بازدیدکنندگان انتظار دارند صفحات شما در عرض 2 تا 3 ثانیه یا کمتر باز شوند. هر چه این زمان بیشتر باشد ، کاربر ناامیدتر است و احتمال خروج مخاطب از وب سایت بیشتر است.

6- تست سرعت بارگذاری صفحه فرود:

مدیران وب سایت و شما باید تمام این عناصر را به دقت آزمایش کنید و دائماً عملکرد صفحه فرود را بررسی کرده و نرخ پرش را کاهش دهید. در مورد بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحات وب و حل مشکلات موجود ، ابزارهای مختلفی مانند GTMetrix.com در دسترس عموم است که ویژگی های رایگان قابل قبولی را در اختیار مدیران وب قرار می دهد.

7- از ابزارهای معروف صفحه فرود استفاده کنید:

از افزونه های آماده و معتبر مانند آهنگساز بصری و ردیف پلاگین آن عنصر می توانید از آن برای ساخت یک صفحه فرود حرفه ای استفاده کنید تا روند طراحی صفحه فرود شما بسیار آسان شود. استفاده از صفحات ساز به شما امکان می دهد صفحات وب و محتوای خود را به سرعت و بدون هیچ گونه دانش برنامه نویسی طراحی کنید. این افزونه ها برای طراحی پیشرفته طراحی و بهینه شده اند تا صفحات سایت شما به طور یکنواخت در تمام سیستم عامل ها ، دستگاه ها و مرورگرها مشاهده شود.

سخنان پایانی: دوست ، همکار و کاربر گرامی ، اگر قصد راه اندازی وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را دارید ، به منظور موفقیت در فروش کالا و خدمات خود ، به صفحات ورود و صفحه اصلی سایت خود توجه ویژه ای داشته باشید. تا آنجا که ممکن است ، به سبک مینیمالیستی طراحی کنید. استفاده کنید و از کپی کردن ظاهر سایر سایتها خودداری کنید ، مشتری به سایتهایی که از یک سایت معروف کپی می کنند اعتماد نمی کند ، همانطور که همیشه دوباره می گویم ، گرافیک اولین حرف در تجارت الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید