اشتباهات رایج در طراحی لوگو


12 اشتباه در طراحی لوگو:

رفع اشکال در طراحی لوگو یا لوگو یکی از اولین و ساده ترین راههای موفقیت و شناخت برند ، شرکت است ، به همان اندازه که خلاقیت و جذابیت در طراحی لوگوی منحصر به فرد منجر به رشد کسب و کار و درک بهتر از بازار کسب و کار شما و همچنین ضعف و بی ثباتی می شود. در طراحی لوگو باعث شکست و آسیب به کسب و کار شما می شود. برای درک بهتر این امر ، بهتر است تعدادی از لوگوها را مشاهده کنید که این موارد در آنها رعایت شده است.

1- فونت نامناسب و چندین فونت:

انتخاب نوع فونت و لوگو در طراحی لوگوی حرفه ای بسیار مهم است زیرا تصویر نهایی مورد نظر شما پیام خاصی را منتقل می کند. این تصویر باید تا حد ممکن ساده باشد و برای این اتفاق ، تمام جنبه های طراحی تا چاپ باید در نظر گرفته شود. از فونت های زیاد و متنوع استفاده نکنید (حداکثر از 2 فونت استفاده کنید) ، از فونت های قابل پیش بینی و پیش فرض و همچنین نازک استفاده نکنید. از فاصله ها و اندازه های مناسب استفاده کنید و مطمئن شوید که فونت های مناسب پروژه را انتخاب کرده اید ، و ما پیشنهاد می کنیم که اگر تغییراتی در فونت ایجاد کردید تا لوگوی شما زیبا تر و مفهومی تر شود ، حتماً از این تکنیک استفاده کنید.

اشتباهات رایج در طراحی لگو

لوگوی EasySpeedy: توجه داشته باشید که چگونه این لوگو فقط از یک خانواده فونت یا فونت استفاده می کند اما از سبک متفاوتی استفاده می کند. آنها در حالی که سرعت خدمات را تسریع می کنند ، شکل کج را منتقل می کنند.

2- فونت و انتخاب متن ضعیف است

همانطور که در بالا ذکر شد ، هنگام طراحی لوگو ، فونت مناسب می تواند لوگو را به یاد ماندنی کند ، اغلب زمان زیادی طول می کشد تا فونت مناسب یا همان فونت انتخاب شود و عجله نکنید ، وقت خود را صرف تحقیق در مورد فونت های مختلف و هر نوع فونت کنید. لوگوی خود را ببینید تا ببینید کدام یک بیشتر با لوگوی شما مطابقت دارد و مطمئن شوید که چگونه فونت لوگوی شما می تواند به هویت نام تجاری شما کمک کند.

انتخاب فونت ضعیف

لوگوی Emotive Analytics: اکثر قلم ها شخصیت منحصر به فرد خود را دارند و هر کدام در محدوده خاصی مورد استفاده قرار می گیرند ، بنابراین شما باید “شخصیت قلم” مناسب برای شغل موجود خود را انتخاب کنید. فونت انتخاب شده در این لوگو بسیار جدی تر از مثلاً یک قلم دست خط است که ویژگی های بسیار متفاوتی را منتقل می کند. در اینجا لازم است کمی توضیح دهم. در طراحی لوگوها و لوگوها در خارج از ایران به مفهوم و عنصر گرافیکی لوگو توجه بیشتری می شود. حالت گرافیکی بدهید تا سرانجام یک لوگو تایپ شود و به همین دلیل ، در بسیاری از لوگوها ، ما اصل اول یک متن را که خوانایی است از دست می دهیم و کار را آنقدر گرافیکی می کنیم که فقط طراح می تواند نام لوگو را بخواند. ، و این یک شکست بزرگ در طراحی لوگوی شرکت و نام تجاری شما است.

3- نباید خیلی پیچیده و غیر انتزاعی باشد

هرچه لوگو ساده تر باشد ، به یاد ماندنی تر است ، زیرا حافظه ما تصاویر ساده تر را به راحتی به خاطر می سپارد ، اما شما باید یک لوگو ایجاد کنید که منحصر به فرد و در عین حال ساده باشد ، این ویژگی به آرم ها در هر اندازه اعم از تمبر یا 10 متر اجازه می دهد بیلبورد ، مراقب باشید لوگوی خود را غیر انتزاعی نکنید.

نکات مهم در طراحی لوگوبه

4- به جلوه ها یا رنگهای خاص تکیه نکنید

اگر طرحی که به رنگ و جلوه های ویژه بستگی دارد تا به یک لوگوی قدرتمند تبدیل شود ، یک طرح حرفه ای نیست ، برای رسیدن به این هدف ، ابتدا از رنگ های سیاه و سفید استفاده کنید و سپس آن را رنگ آمیزی کنید. چنین حرکتی به شما این امکان را می دهد. به شما این امکان را می دهد که بیشتر روی شکل و مفهوم طرح تمرکز کنید
به برای آرم های براق از سایه های برجسته استفاده نکنید ، یک لوگوی قوی و خوب به خودی خود دوام می آورد ، می توانید انواع مختلف لوگو را ایجاد کنید تا از عملکرد لوگوی خود در مقیاس رنگی یا خاکستری اطمینان حاصل کنید.

نکات مهم در طراحی لوگو

اپوس گرکس: اگرچه این لوگو دارای شیب و رنگ است ، اما اگر این جلوه ها را حذف کنیم ، باز هم فرم قوی دارد.

5- از تصاویر پیکسلی استفاده نکنید

در طراحی لوگو از نرم افزار پیکسل و به اصطلاح bitmap مانند Photoshop استفاده نکنید ، زیرا تصاویر پیکسل در زمان طراحی محدودیت اندازه دارند و در عوض نرم افزارهای توصیه شده مانند:
از Adobe Illustrator یا Corel Draw استفاده کنید ، زیرا خروجی این دو نرم افزار بر اساس گرافیک برداری است که از مختصات ریاضی برای محاسبه نقاط ایجاد شده و طراحی تصاویر استفاده می کند و محدودیت اندازه معنی داری وجود ندارد.

بهترین قالب طراحی لوگو

6- استفاده نادرست از مونوگرام

یکی از رایج ترین اشتباهات در طراحی لوگوی آماتور ، تلاش برای ایجاد لوگو است مونوگرام در ابتدای طراحی لوگو این شرکت قرار دارد ، اگرچه به نظر می رسد یک راه حل هوشمند است ، اما انتقال پیام مورد نظر با حروف اولیه شرکت دشوار است زیرا شرکت هنوز شناخته نشده است. مگر اینکه به چیزی غیر عادی رسیدید ، آنها باید موقعیت خود را دوباره در نظر بگیرند. مشکلات و برای مخاطب قابل تشخیص است و در طول سالها خلاصه شده است.

طراحی مونوگرام لوگو7- استفاده از کلیشه های بصری:

مطمئناً اولین ایده ای که به ذهن فرد می رسد لامپ ها ، حباب های گفتار و مواردی است که باید کنار گذاشته شوند و به این فکر کنید که طراحی شما چقدر منحصر به فرد خواهد بود؟ برای به دست آوردن ایده و طراحی اصلی از کلیشه ها اجتناب کنید.

کلیشه های تصویری در لوگو

فقط طراحی خلاقانه: در نگاه اول ، یک مداد سه تکه ممکن است معنای خاصی نداشته باشد ، اما برای یک طراح ایده به تنهایی ، یک ایده کلیشه ای محض است. با این حال ، اگر از یک کلیشه به روشی خلاقانه و منحصر به فرد استفاده کنید ، لوگوی شما بسیار به یاد ماندنی خواهد بود. به لوگوی شخصی من نگاه کنید ، آیا تا به حال متوجه شده اید که J ، C و D پنهان هستند؟

8- طراحی کپی یا سرقت طرح

متأسفم که این را می گویم ، اما این روزها در بین برخی از طراحان به اصطلاح متداول شده است که طراح از ایده ای خوشش می آید و رنگ و کلمه آن را تغییر می دهد و آن را محصول ذهن خلاق خود می داند ، که نه تنها غیر اخلاقی این کار غیرقانونی و کاملاً غیرحرفه ای است زیرا دیر یا زود مخاطبان همین لوگو را در فضای مجازی مشاهده می کنند. اما در اینجا باید یک پرانتز باز شود ، کپی کردن یک عمل غیراخلاقی است ، اما ایده گرفتن و ایجاد تغییرات خلاقانه در لوگو به گونه ای که شباهت آن در نگاه اول آشکار نباشد ، یک رفتار معمول در جامعه طراحی است و هست. اما به طور کلی ، قضاوت باید به مردم عادی واگذار شود.

لوگوها را کپی کنید

9- مداخله بیش از حد مشتری:

مشتری شما را به عنوان یک طراح حرفه ای می بیند و برای ارائه طرح هزینه می پردازد ، بنابراین شما باید مشتری را به بهترین راه حل ممکن هدایت کنید. بهترین راه حل تخصص شماست ، اجازه ندهید که آنها پروژه را هدایت کنند. اگر مشتری درخواست اشتباهی کرد ، وظیفه شماست که دلیل اشتباه بودن ایده او را برای او توضیح دهید. البته باید بدانید که از اشتباهات دور نیستید و می توانید از ایده های مشتریان خود کمک بگیرید.

10- ارائه اتودهای بیش از حد به مشتری

اگر گزینه های زیادی را به مشتری ارائه می دهید ، برخلاف آنچه فکر می کنید ، آنها بدترین را انتخاب می کنند ، بهتر است فقط یک یا در نهایت سه اتود اولیه با مفاهیم مختلف ارسال کنید تا مشتریان بتوانند بهترین را انتخاب کنند. ارسال پیش نویس های زیاد احتمالاً پروژه را از پروژه ای به پروژه دیگر تغییر می دهد ، اما وقتی به عنوان یک طراح مطمئن باشید ، می توانید بهترین کار خود را انجام دهید.

11- پاکسازی و اشکال زدایی فایل مشتری

فایلهای منبع آرم شما باید کاملاً تمیز و بدون نقص باشند ، به عنوان مثال ، در فایلی که در اختیار مشتری قرار می دهید ، نقاط گره باید به حداقل برسد و در صورت وجود منحنی صاف و بدون همپوشانی ، اشکال و قطعاتی از لوگو یا لوگوی آنها یکپارچه هستند و اگر لوگوی شما متقارن است ، کاملاً متقارن است ، تصور کنید که مشتری باید تصویر را بزرگ کند تا لوگو را روی بیلبورد قرار دهد و اگر لوگو خطایی داشته باشد ، به وضوح مشخص می شود شناخته شده است.

12- عدم ارائه فایل های قابل ویرایش به مشتری

ارائه فرمت های مناسب به مشتری یکی از راه های اطمینان از این است که لوگوی طراحی شده در هر شرایطی به درستی نمایش داده می شود و اشیاء و رنگ ها تغییر نمی کنند. شما 4 فایل با کیفیت بالا را در آرم های مختلف در اختیار مشتری قرار می دهید. شما می توانید یک مورد سفارشی در قالب JPEG ، TIFF ، EPS را به مشتری ارائه دهید.

  • نکاتی که ذکر شد این پست قطعاً به شما در طراحی یک لوگوی استاندارد کمک می کند ، حداقل از لحاظ تئوری ، طراح لوگو حرفه ای شوید ، اگرچه این نکات برای شروع بسیار خوب است ، اما نباید شما را به عقب برگرداند ، شما طراح عزیز ، طراحی را شروع کنید و دنبال کنید نکات ، مطمئناً با تمرین بیشتر به نتایج دلخواه خواهید رسید.

دیدگاهتان را بنویسید