کرم اوره چیست و چه کاربردی دارد؟


با کرم اوره می توانید شرایطی را که باعث خشکی یا زبری پوست می شوند درمان کنید. این کرم شفابخش کاربردهای زیادی دارد و می توانید آن را بدون نسخه یا با تجویز پزشک تهیه کنید. برخی از بیماری های ناخن نیز با این کرم قابل درمان هستند. اگر می خواهید در مورد نحوه استفاده از کرم اوره، عوارض و دوزهای مختلف آن بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

کرم اوره چیست؟

کرم اوره یک داروی موضعی بدون نسخه است که برای شرایطی که باعث خشکی، زبری یا زبری پوست می‌شوند، مانند اگزما، درماتیت، پسوریازیس و پوست خشک استفاده می‌شود. البته می توان از آن برای نرم کردن و برداشتن ناخن های بیمار یا آسیب دیده بدون جراحی نیز استفاده کرد.

کرم اوره با نرم کردن ماده شاخی (کراتین) روی پوست، رطوبت پوست را افزایش می دهد. به این ترتیب سلول های مرده پوست می ریزند و پوست می تواند آب بیشتری را در خود نگه دارد. اوره نیز هنگام هضم پروتئین در بدن تولید می شود. البته کرم اوره با اوره مصنوعی ساخته می شود که از آمونیاک و دی اکسید کربن تهیه می شود.

کاربردهای کرم اوره چیست؟

اوره باعث می شود آب برای مرطوب کردن پوست وارد پوست شود، عملکرد سد پوست را بهبود می بخشد و تولید کراتینوسیت را تنظیم می کند. (کراتینوسیت ها سلول های اصلی لایه بیرونی پوست یا اپیدرم هستند و نقش مهمی در حفظ یکپارچگی و ساختار پوست دارند.) بنابراین کرم اوره با افزایش رطوبت و استحکام پوست، شرایطی را که باعث خشکی پوست می شود درمان می کند. ، پوست پوسته پوسته یا خشن.

شرایطی که معمولاً با کرم اوره درمان می شوند عبارتند از:

  • اگزما؛
  • درماتیت آتوپیک؛
  • خشکی پوست (خشک شدن پوست)؛
  • ایکتیوز ولگاریس (پوست خشک با زخم های کوچک)؛
  • پسوریازیس؛
  • هیپرکراتوز (افزایش ضخامت لایه بیرونی پوست)؛
  • درماتیت سبورئیک (بیماری پوست سر)؛
  • بیماری های ناخن؛
  • کچلی پدیس یا پای ورزشکار.

نحوه استفاده از کرم اوره

شما باید این محصول را طبق دستورالعمل روی بسته بندی یا تجویز پزشک خود استفاده کنید. اگر در مورد نحوه مصرف آن سوالی دارید، می توانید از پزشک یا داروساز خود بپرسید. برخی از محصولات باید قبل از مصرف به خوبی تکان داده شوند. معمولاً باید روزی 1 تا 3 بار کرم اوره را روی پوست یا ناخن آسیب دیده بمالید و آن را بمالید تا کاملا جذب شود. پس از استفاده از این پماد دست های خود را بشویید، مگر اینکه از آن برای درمان دست های خود استفاده کرده باشید. میزان مصرف این دارو بستگی به دوز آن و وضعیت پوست شما دارد.

کرم اوره فقط باید روی پوست و ناخن استفاده شود. آن را از نواحی حساس مانند چشم ها، لب ها، داخل بینی یا دهان و ناحیه تناسلی دور نگه دارید، مگر اینکه پزشک کرم را برای استفاده در این نواحی تجویز کرده باشد. از پزشک خود بپرسید یا دستورالعمل های محصول را در مورد استفاده از این کرم روی صورت یا پوستی که زخمی، ترک خورده، بریده شده، خراشیده یا تازه تراشیده شده است، بخوانید. همچنین از پزشک خود در مورد پوشاندن ناحیه تحت درمان با بانداژ یا گاز بپرسید.

به خاطر داشته باشید که پوست شما فقط به یک لایه نازک دارو نیاز دارد. اگر بعد از شستن پوست یا حمام از کرم اوره استفاده می کنید و پوست هنوز مرطوب است، می تواند آبرسانی بهتری به شما بدهد. اگر از این کرم روی ناخن های خود استفاده می کنید، باید آن را بپوشانید تا از اطراف آن محافظت کنید. ناخن بیمار معمولا پس از چند روز برداشته می شود.

عوارض جانبی کرم اوره

استفاده از کرم اوره بی خطر است و عوارض جانبی کمی دارد. البته، برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی موقتی خفیف را هنگام مصرف دوزهای بالا تجربه کنند، مانند:

اگر این علائم بدتر شد یا ادامه یافت، به سرعت به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. البته در نظر داشته باشید که دکتری که این دارو را تجویز کرده معتقد است که فواید آن بیشتر از عوارض آن است. اکثر افرادی که از کرم اوره استفاده می کنند عوارض جانبی جدی را تجربه نمی کنند.

همچنین در صورت مشاهده عوارض جانبی جدی این دارو، از جمله تغییرات غیرعادی پوست (مانند تاول یا لایه برداری) یا علائم عفونت جدی، باید به پزشک خود اطلاع دهید. واکنش آلرژیک شدید به این دارو نادر است. البته در صورت مشاهده علائم آلرژی مانند بثورات پوستی، خارش و التهاب (به خصوص در صورت، زبان یا گلو)، سرگیجه شدید و مشکلات تنفسی جدی، باید سریعا به بیمارستان مراجعه کنید.

کرم اوره برای اگزما

تداخلات دارویی

کرم اوره معمولا با سایر داروها تداخل ندارد. البته اگر می خواهید از سایر محصولات پوستی در این زمینه استفاده کنید، ابتدا باید به پزشک خود اطلاع دهید. پزشک شما باید از سایر داروهای موضعی که استفاده می کنید آگاه باشد، زیرا اوره ممکن است جذب سایر ترکیبات را افزایش دهد.

دوزهای مختلف کرم اوره

این کرم در غلظت های مختلف (2 تا 50 درصد) موجود است. دوز شما به شرایطی که دارید بستگی دارد.

1. اوره با دوز کم

دوز پایین حاوی 2٪ تا 10٪ اوره معمولاً به عنوان یک عامل مرطوب کننده استفاده می شود. این دوز بیشتر برای درمان خشکی پوست، ایکتیوز، درماتیت آتوپیک و پسوریازیس استفاده می شود.

2. دوز متوسط ​​اوره

دوز متوسط ​​10 تا 30٪ (شامل 20٪ کرم اوره) به عنوان یک عامل آبرسانی مجدد، کراتولیتیک (عاملی که پوسته پوسته شدن و زبری پوست را از بین می برد) و تونیک برای داروهای موضعی استفاده می شود. این دوز همچنین می تواند برای درمان خشکی پوست، ایکتیوز، درماتیت آتوپیک، پسوریازیس و حفظ سلامت پوست استفاده شود.

3. دوز بالای اوره

کرم اوره 30 تا 50 درصد (شامل کرم اوره 40 درصد) به عنوان یک تقویت کننده کراتولیتیک یا موضعی استفاده می شود و برای درمان شرایط زیر استفاده می شود:

  • هیپرکراتوز موضعی؛
  • پسوریازیس؛
  • کراتودرمی (اپیدرم ضخیم)؛
  • میخچه و پینه؛
  • شوره سر؛
  • بیماری های ناخن؛
  • پیش درمان کراتوز اکتینیک هیپرکراتوز (لکه های ناشی از نور خورشید).

نکاتی در مورد استفاده از کرم اوره

قبل از استفاده از این دارو، با پزشک خود در مورد آلرژی خود صحبت کنید. این محصول ممکن است حاوی مواد غیر فعالی باشد که باعث واکنش های آلرژیک یا سایر مشکلات می شود. همچنین باید سابقه پزشکی خود را با پزشک یا داروساز خود، به خصوص بریدگی ها، عفونت ها و زخم های پوستی در میان بگذارید. توجه داشته باشید که خوردن کرم اوره خطرناک است و می تواند منجر به اورژانس شود.

برخی از محصولات حاوی اوره می توانند شما را نسبت به نور خورشید حساس تر کنند. با مطالعه دستورالعمل ها یا سوال از پزشک یا داروساز خود می توانید متوجه شوید که آیا به محافظت بیشتری در برابر آفتاب نیاز دارید یا خیر. پزشک یا داروساز شما ممکن است به شما توصیه کند که زمان کمتری را در آفتاب بگذرانید، از استفاده از لامپ های آفتابی و تخت های برنزه اجتناب کنید و از کرم های ضد آفتاب و لباس های محافظ در فضای باز استفاده کنید. اگر دچار آفتاب سوختگی یا تاول و قرمزی پوست شدید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

برخی از محصولات می توانند رنگ را تغییر دهند یا لباس شما را لکه دار کنند. همچنین در دوران بارداری فقط در مواقع ضروری و پس از نظر پزشک از کرم اوره استفاده کنید. هنوز مشخص نیست که آیا این دارو از طریق شیر مادر به کودک منتقل می شود، بنابراین در مورد مصرف آن در دوران شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

شرایط نگهداری کرم اوره

این دارو را دور از دسترس کودکان قرار دهید. کرم اوره باید در دمای اتاق نگهداری شود، یعنی. از 15 تا 30 درجه سانتیگراد دور از نور و رطوبت. این محصول را در ظرف دربسته نگهداری کنید. دارو را بعد از تاریخ انقضا دور بیندازید.

آخرین کلمه

کرم اوره می تواند در درمان خشکی و زبری پوست بسیار موثر باشد و سلامت پوست شما را بازگرداند. بیماری های ناخن نیز با این کرم مفید درمان می شود. البته خوب است قبل از استفاده از این داروی موضعی با پزشک خود مشورت کنید و او را از آلرژی ها یا شرایطی مانند بارداری مطلع کنید. این دارو عوارض جانبی کمی دارد، اما در صورت مشاهده هرگونه تغییر غیرعادی پوست باید به پزشک خود اطلاع دهید.


کتاب الکترونیکی پیوست شده است

اگر می خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاشقانه یا حتی خودتان در یک رابطه را بفهمید، باید این کتاب را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید