نمایه توییتر «عیسی مسیح» تیک آبی پیدا کرد!


مدتی است که ایلان ماسک راه اندازی توییتر را آغاز کرده است، اما در همین بازه زمانی شاهد تغییرات بزرگی در این شبکه اجتماعی بوده ایم. یکی از آن تغییرات که البته اکنون متوقف شده است، توانایی است یک تیک آبی بگیرید با خرید سرویس آبی توییتر 8 دلاری خوب، به لطف این تغییر، یکی از کاربران قدیمی توییتر پس از نزدیک به 16 سال توانست تیک آبی برای اکانت توییتر عیسی مسیح بگیرد.

با خرید سرویس آبی، کاربران توییتر می توانند بدون تایید هویت خود یک علامت آبی دریافت کنند که می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. مشکلاتی که باعث شد ایلان ماسک از ارائه این سرویس خودداری کند.

یکی از کاربرانی که توانسته از این فرصت تیک آبی استفاده کند، کاربری با اکانت @Jesus است. سایت «اینسایدر» به مناسبت دریافت این چک آبی با صاحب این حساب مصاحبه کرد.

تیک آبی برای عیسی مسیح در توییتر

به دلایل امنیتی و حفظ حریم خصوصی، نام واقعی صاحب این اکانت منتشر نشده است، اما او در دنیای واقعی عیسی نیست و فقط این عنوان را در توییتر بر خود دارد!

به گفته این کاربر، حساب عیسی در سال 2006 ایجاد شد و برای ارسال توییت های خنده دار در تعطیلات مسیحی استفاده می شد. طی نزدیک به 16 سالی که این اکانت در توییتر فعال است، صاحب آن چندین بار درخواست تیک آبی کرده است، اما همانطور که حدس می زنید، این شبکه اجتماعی چنین درخواستی را رد کرده است.

عیسی مسیح توییتر

با وجود رد درخواست ها، مالکیت ایلان ماسک بر توییتر فرصت فوق العاده ای را برای این کاربر فراهم کرده است. صاحب این حساب می گوید که بلافاصله پس از ایجاد تغییرات، یک حساب توییتر آبی با Apple Pay خریداری کرده و پس از باز کردن حساب خود با تیک آبی مواجه شده است.

با وجود دریافت تیک آبی، مالک حساب به سیستم جدید اعتراض می کند:

من به نوعی حساب توییتر عیسی مسیح را تأیید کردم تا نشان دهم که سیستم تأیید جدید چقدر مضحک است. البته من عیسی مسیح نیستم و البته او اکانت توییتر هم نداره، پس چطور میشه تایید کرد؟ منطقی نیست.”

کاربر گفت که نمی‌داند قصد دارد در آینده با حساب خود چه کند و از آن فقط برای ارسال پیام‌های خنده‌دار استفاده می‌کند، حتی اگر خطراتی در این زمینه وجود داشته باشد. صاحب حساب عیسی مسیح ادعا می کند که به دلیل دریافت پیام های تهدیدآمیز و حتی تهدید به مرگ ناشناس باقی می ماند.

دیدگاهتان را بنویسید