انتقال تصاویر با WhatsApp بدون افت کیفیت


مشکل در انتقال تصاویر در برنامه WhatsApp

داشتن تصاویر با کیفیت بالا در پروژه هایی مانند طراحی کاتالوگ و طراحی بیلبورد بسیار مهم است که متأسفانه کمترین توجهی به آنها می شود. به ویژه پس از همه گیری کووید 19 ، که بیشتر مکاتبات و جلسات به صورت آنلاین انجام می شود ، دریافت و ارسال تصاویر ، نمونه های اتودهای طراحی شده و … توسط برنامه های پیام رسانی مانند تلگرام ، واتس اپ ، سروش و غیره انجام می شود که هر کدام دارای مزایا و معایب. خاص خود را دارند.
حالا که واتساپ در ایران رایج است و اکثر شرکتها و سازمانها از آن برای کارهای تبلیغاتی و ارسال تصاویر و فایلها استفاده می کنند. ما لازم دانستیم که نکات کوچک اما مهم را با شما عزیزان در میان بگذاریم.

واتس اپ به ارسال سریع تصاویر معروف است ، اما آیا تا به حال فکر کرده اید که علت این سرعت انتقال چیست؟ برای آزمایش این ، ما یک تصویر 2 مگابایتی را از گالری تلفن همراه انتخاب و ارسال کردیم و اگرچه خیلی کوچک نبود ، اما به سرعت منتقل شد. ولی!!! وقتی تصویر ارسال شده را در مقصد کنار تصویر اصلی قرار دادیم /، جدا از این که اندازه تصویر 80 کیلوبایت بود ، کیفیت آن نیز به شدت افت کرد ، که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

انتقال تصاویر با Whatsa  بدون افت کیفیت

راه حل ارسال عکس با کیفیت اصلی

این یک راه حل بسیار ساده است که بسیاری از مردم آن را می دانند و متأسفانه بسیاری از آن مطلع نیستند ، تنها هنگام انتخاب تصویر مناسب ، گزینه مناسب را انتخاب می کنند. هنگام ارسال عکس با دسکتاپ واتس اپ پس از انتخاب پین گزینه ، از گزینه کشیدن و رها کردن و همچنین در هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ استفاده نکنید گالری را انتخاب نکنید و بس است سند فایل تصویری خود را انتخاب و انتخاب کنید تا تصاویر ، فایل معرفی شده و پیکسل ها فشرده و حذف نشوند.

انتقال تصاویر با Whatsa  بدون افت کیفیت

راه حل های دیگری نیز وجود دارد که ما به طور مختصر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد:

هنگامی که می خواهید تعداد زیادی عکس با کیفیت با حجم های مختلف ارسال کنید ، ارسال آنها به روش بالا کمی زمان بر خواهد بود ، بهترین کار در این موارد این است که همه تصاویر را در یک پوشه یا پوشه کپی کرده و سپس فایل را فشرده کنید. در قالب RAR یا Zip توسط نرم افزار Winrar و ارسال با گزینه Document موجود در WhatsApp. به دوستان طراح با فتوشاپ و قالب psd آنها کار میکنند. من به شدت از این روش برای ارسال فایل منبع طرح های آنها استفاده می کنم ، زیرا در برخی موارد بدون کاهش کمی در کیفیت ، حجم فایل ها را تا یک سوم کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید