آیا «اعتبار فرزند» به «مادر کودک» تعلق می گیرد؟


به همین دلیل قانون حمایت از خانواده و جوانان، پرداخت «کمک هزینه زایمان» را برای بانک مرکزی الزامی کرد.

این وام برای «متولدین 1400 به بعد» از طریق کلیه بانک ها و موسسات اعتباری پرداخت می شود.

در سامانه وام فرزندان که به منظور اعلام شرایط و ثبت نام دریافت وام فرزندان در نظر گرفته شده است، در شرایط عمومی پرداخت وام فرزندان «پرداخت تسهیلات بر اساس قانون پدر فرزندانی که تاریخ آنهاست. تولد از تاریخ 01/01/1400 به بعد است” و متولدین ایران اعطا می شود” و فقط “داوطلبان” واجد شرایط می توانند درخواست خود را در سامانه مربوطه ثبت کنند.

آیا «اعتبار فرزند» به «مادر کودک» تعلق می گیرد؟

از طرفی در فرم ثبت نام برای دریافت این وام گزینه ای وجود دارد که می گوید «والدین از هم جدا هستند و حضانت فرزند با مادر است» که وام گیرنده باید آن را علامت بزند که فرصت های جدیدی را برای ثبت نام باز می کند. مشخصات مادر، بودن

به نظر می رسد علیرغم اینکه طبق عرف حضانت فرزند و هزینه تربیت آن بر عهده پدر است و طبیعتاً وام فرزند به طور پیش فرض به پدر داده می شود، اما رعایت نکاتی ضروری است. از جمله سوء استفاده کنندگان و زنان دارای شوهر تحت تکفل که در سامانه مذکور چیزی از این موارد نگفته اند و مشخص نیست این زنان چگونه می توانند وام باروری دریافت کنند.

آیا «اعتبار فرزند» به «مادر کودک» تعلق می گیرد؟

کاظم فورچون، دبیر ستاد ملی جمعیت به خبرنگار ایسنا گفت: در صورت طلاق یا فوت اگر حضانت با مادر باشد به مادر واگذار می شود. اما اگر همسر به دلیل دیگری غیبت داشته باشد، این موضوع به صورت موردی قابل پیگیری است.

به گزارش ایسنا، مبلغ وام فرزند اول امسال ۲۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۳ سال (۳۶ ماه)، فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان با مدت بازپرداخت ۴ سال (۴۸ ماه) است. ، فرزند سوم 60 میلیون تومان با مدت بازپرداخت مدت بازپرداخت 5 سال (60 ماه)، فرزند چهارم 80 میلیون تومان با بازپرداخت 6 سال (72 ماه) و برای فرزند پنجم به بعد 100 سال است. میلیون تومان با بازپرداخت 7 ساله (84 ماهه).

این تسهیلات با حداکثر کارمزد سالیانه 4 درصد بدون نیاز به سپرده گذاری و با مهلت شش ماهه برای شروع اقساط قابل پرداخت است و متقاضیان واجد شرایط برای متولدین 01/01/1300 به بعد حداکثر تا دو سال پس از این تولد می باشند. کودکان می توانند درخواست خود را در سامانه ثبت کنند https://ve.cbi.ir/VC/ConditionsVC.aspx اقدام کردن

ارائه اصل شناسنامه فرزند و پدر او در هنگام مراجعه به بانک الزامی است و به ازای هر فرزند متولد شده، کمک هزینه فرزند فقط یک بار به پدر تعلق می گیرد.

همچنین بر اساس بند (ت) تبصره (4) ماده (1) قانون، تسهیلات فرزندآوری برای افرادی در نظر گرفته می شود که زاد و ولد آنها در شهر محل تولد پدر یا فرزند از 2.5 بیشتر نباشد. .

بر اساس اعلام بانک مرکزی، پس از ابلاغ دستورالعمل مربوطه (31 فروردین)، 500 هزار فقره تسهیلات اعتباری برای کودکان به مبلغ 20.1 هزار میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شد.

اما به نظر می رسد صف انتظار برای دریافت این تسهیلات نیز بسیار طولانی است زیرا مهدی متقی فر، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان پیش از این در گفت و گو با ایسنا گفته بود: «از ابتدای امسال. تا پایان شهریورماه یک میلیون و 731 هزار و 41 نفر برای وام کودک ثبت نام کردند که از این تعداد تنها 383 هزار و 377 وام کودک پرداخت شد. تعداد زیادی هم هستند که مدارک را تکمیل کرده اند و منتظر دریافت وام هستند. وی افزود: از ابتدای سال جاری تا شهریورماه 328 هزار و 543 نفر در نوبت دریافت اعتبار تولد بودند که با وجود تکمیل ثبت نام و مدارک، هنوز اعتبار تولد را دریافت نکرده اند.

به گفته وی، از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه، تهران 12.07 درصد، اصفهان 8.04 درصد، فارس 6.44 درصد، خوزستان 5.83 درصد، آذربایجان شرقی 4.34 درصد و کرمان 4 درصد 06 درصد داشته اند. بیشترین میزان پرداخت وام تولد فرزند و سیستان و بلوچستان با 0.08 درصد وام تولد فرزند در بازه زمانی مذکور آخرین استان است.

دیدگاهتان را بنویسید