سانتریفیوژ تهیه اسپرسو در منزل، اسپرسو خاص و منحصر به فرد


سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط این متن آگهی را نمایش می دهد و ویرایشگر مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

امروزه با توجه به اینکه محبوبیت نوشیدنی های قهوه ساز و اسپرسو به سرعت در سراسر جهان رو به افزایش است، روش ها، برندها و ماشین آلات قهوه ساز نیز در حال توسعه و تکامل هستند.

یکی از این روش های نسبتا جدید، دستگاه های ورتو لاین برند نسپرسو است که با استفاده از سانتریفیوژ، نوشیدنی اسپرسو را تهیه کرده و در عین حال، به سرعت و به راحتی تجربه ای خاص و جذاب را برای افراد به ارمغان می آورد.

قبل از بررسی ورتو لاین، بهتر است ابتدا با عملکرد دستگاه های اسپرسوساز و دو برند معروف دنیای قهوه آشنا شویم.

دستگاه های اسپرسوساز چگونه کار می کنند

یکی از عوامل مهم در تهیه اسپرسو با کیفیت، فشار بخار است. در واقع دستگاه های اسپرسوساز آب را می جوشانند و سپس با عبور بخار از قهوه آسیاب شده، اسپرسو درست می کنند. اما در کمال تعجب، در سری ورتو لاین، دستگاه اسپرسوساز بدون بخار است، بنابراین نوشیدنی لزوماً داغ نیست!

به طور کلی نمی توان از یک برند به عنوان بهترین و محبوب ترین برند اسپرسوساز نام برد، اما به طور قطع می توان گفت که برند ایتالیایی دلونگی یکی از معروف ترین و درخشان ترین برندها در این زمینه است. زیرا دلونگی همیشه دستگاه های اسپرسوساز بسیار منحصر به فردی را تولید و عرضه می کند.

«کیفیت کار و عمر طولانی دستگاه، عملکرد بی نظیر، طراحی خاص و فوق العاده» از ویژگی های دستگاه اسپرسوساز دلونگی است.

همکاری دلونگی و نسپرسو

علاوه بر اینها، جالب است بدانید که دلونگی و نسپرسو در طراحی و تولید دستگاه های بسیاری مانند سری اسنزا مینی، سری لاتیسیما و بسیاری دیگر از مدل های نسپرسو با یکدیگر همکاری داشته اند و همیشه دستگاه های زیبایی با کارایی ساده و منحصر به فرد ارائه می دهند. .

دستگاه اسپرسوساز اسمگ

اسماگ یک برند ایتالیایی موفق در زمینه تولید لوازم خانگی است. یخچال، فریزر، فر، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، اسپرسوساز، توستر، کتری و … اینها تنها بخشی از طیف وسیع محصولات اسمگ هستند.

طراحی مینیمال و منحصر به فرد یکی از مهم ترین ویژگی های دستگاه ها و محصولات اسپرسوساز اسمگ است.

نسپرسو ورتولین، سانتریفیوژ در خانه

حتی اگر علاقه ای به دنیای قهوه ندارید، حتماً نام نستله را بارها دیده و شنیده اید. جالب است بدانید که نسپرسو در واقع برند اسپرسوسازهای نستله است و نام این برند ترکیبی از حرف «ن» از برند نستله و کلمه اسپرسو است.

نسپرسو ورتو لاین نسل جدید اسپرسوسازهای کپسولی نسپرسو است که به صورت هوشمند میزان آب، سرعت گردش، دمای آب، زمان تماس آب و پودر قهوه و موارد دیگر را تنظیم می کند و یک نوشیدنی اسپرسو با گردش سریع یا با تغییر سانتریفیوژ آماده می کند. کف غلیظی داره و مثل اسپرسو معمولی داغ نیست!

نکته جالب در مورد ورتو لاین این است که این دستگاه یک بارکدخوان نیز دارد که می تواند بارکد کپسولی که در آن قرار داده شده را خوانده و مقادیر را بر اساس آن کد تعیین و تنظیم کند.

فروشگاه سایلین یکی از کامل ترین و به روزترین فروشگاه های عرضه کننده بهترین و معروف ترین دستگاه های اسپرسو ساز و قهوه ساز، لوازم قهوه و انواع دانه های قهوه، پودر و کپسول نسپرسو در ایران می باشد.. در زیر سری های Verto Line و Original Line را با هم مقایسه می کنیم.

مقایسه نوشیدنی های قابل تهیه با دستگاه های اسپرسوساز معمولی و ورتو لاین

اکثر دستگاه های اسپرسوساز می توانند نوشیدنی های اسپرسو را در 3 اندازه استاندارد تهیه کنند. این اندازه ها اسپرسو (40 میلی لیتر)، ریسترتو (20 میلی لیتر) و لونگو (140 میلی لیتر) هستند.

البته همه دستگاه ها نمی توانند هر سه نوشیدنی ذکر شده را درست کنند و معمولاً توانایی تهیه دو نوشیدنی اسپرسو و لانگو را دارند. همچنین هیچ یک از دستگاه های اسپرسوساز معمولی نمی توانند نوشیدنی های بالاتر از 140-170 تولید کنند.

ویژگی منحصر به فرد Vertoline نیز در همین شماره است.

برخلاف دستگاه های اسپرسوساز معمولی، ورتو لاین می تواند 5 نوع نوشیدنی تهیه کند که شامل: اسپرسو (40 میلی لیتر)، اسپرسو دوبل (80 میلی لیتر)، گرن لونگو (150 میلی لیتر)، قهوه 230 میلی لیتر و آلتو ایکس ال در اندازه (400 میلی لیتر) می باشد.

مقایسه کپسول ها

کپسول های معمولی نسپرسو که به صورت استوانه ای کوچک هستند دارای اجزای مختلفی هستند که به حفظ کیفیت قهوه و ماندگاری طعم و عطر آن کمک می کند. کپسول های اورجینال لاین نصری (کپسول های معمولی) در تمامی مدل های اورجینال لاین قابل استفاده است و شما می توانید بدون در نظر گرفتن مدل دستگاه خود از بین بسیاری از مدل های کپسولی یکی را انتخاب کنید. علاوه بر اینها در صورت تمایل می توانید کپسول هایی از برندهای دیگر مانند استارباکس برای دستگاه نسپرسو خود تهیه کنید.

اما در سری ورتو لاین، کپسول ها هم از نظر اندازه و ظاهر و هم از نظر کارایی با کپسول های معمولی تفاوت دارند. کپسول های ورتو نیمکره هستند و هر مدل دارای بارکد خاصی است که دستگاه با خواندن آن و اعمال تنظیمات لازم آن را تولید می کند.

به دلیل همین بارکد است که بسیاری از برندهای دیگر مانند استارباکس، ایلی، هپی بللی و غیره. نمی تواند کپسول ورتو را تولید و عرضه کند!

آدرس فروشگاه اینترنتی سیلین: www.cylline.com

دیدگاهتان را بنویسید