دلم و ذهنم درگیر موضوع شهدای بمباران قم بود – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز



به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه کتاب «نشانی گنج» با حضور نویسنده کتاب، فاطمه بهبهانی، سه شنبه ۳ آبان ماه به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی در محل برگزار شد. نمایشگاه کتاب حفاظت مقدس

کتاب «نشانی گنج» که به تازگی توسط واحد ادبیات پایدار انتشارات جمکران و با مشارکت ستاد ملی کنگره شهدای استان قم تهیه و منتشر شده است، به ماجرای انفجار خیابان آذر قم و شهادت می پردازد. خانواده های قربانیان این ترور.

فاطمه بهبهانی نویسنده نشان گنج با اشاره به مظلومیت شهدای بمباران گفت: شاید بتوان شهدای بمباران را بر اثر تصادف تصادفی کشته شده دانست. هستند اما قطعاً این شهادت بخشی از تقدیر و اراده خداوند متعال بوده و استعدادها برای رسیدن به چنین درجه ای دخیل هستند.

وی درباره معرفی خود به این موضوع گفت: من قبل از هر چیز یک خانه دار هستم و در تمام مدت نگارش این کتاب، آشپزی و حتی تربیت فرزندان، گوشه ای از ذهن و قلبم درگیر این خانواده جانباز شهید بود.

بهبهانی افزود: خانواده قربانیان یک خانواده هشت نفره و مادر خانواده باردار و در آستانه تولد و در جریان بمباران قم در 25 فروردین 67 بودند که 6 نفر از این خانواده به شهادت رسیدند و این کتاب توسط پسر بازمانده این خانواده نوشته شده است.

نویسنده نشانی گنج در پاسخ به این سوال که چگونه این موضوع دردناک را به کتابی نوجوان تبدیل کردند، گفت: با انتخاب یک راوی نوجوان که شخصیت اصلی داستان است و فضاسازی مناسب برای نوجوانان و رفت و آمدهای متفاوت، تمام تلاشم را کردم. برای کاهش تلخی این داستان برای نوجوانان و رساندن این پیام به نوجوانانی که این کتاب را می خوانند می توانید با امید و توکل به خدا از دل روزهای سخت و اتفاقات ناگوار بیرون بیایید و موفق باشید و روزهای سخت را پشت سر بگذارید. go of الگویی برای مردم شد.

در پایان این مراسم با حضور خانواده های شهدای جانباختگان و اهالی فرهنگ و ادب و مقاومت از این اثر رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید