تلاش های ناسا برای استقرار آرایه خورشیدی در فضاپیمای لوسی.



محققان ناسا در تلاش هستند تا با قرار دادن آرایه خورشیدی فضاپیمای لوسی در جای خود به کارکرد فضاپیما کمک کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، فضاپیمای لوسی ناسا به تازگی تصاویر خیره کننده ای از سیاره ما در یک نمای نزدیک در مسیر خود برای بررسی سیارک های تروجان در مدار مشتری ثبت کرده است. با این حال، لوسی با یک آرایه خورشیدی مشکل داشت که مانع از استقرار کامل فضاپیما شد. در حالی که ممکن است مشکلات این آرایه مانع از دستیابی فضاپیما به اهداف علمی خود نشود، محققان امیدوار بودند که بتوان آنها را برطرف کرد. اکنون آنها باید تلاش های خود را برای قرار دادن آرایه در جای خود متوقف می کردند.

لوسی دارای دو آرایه خورشیدی دایره ای بزرگ است که انرژی را از خورشید برای تامین انرژی فضاپیما جمع آوری می کند. آرایه‌ها برای پرتاب در اکتبر 2021 جمع‌آوری شدند و پس از آن که فضاپیما در فضا بود، در یک حرکت ساعت‌مانند مستقر شدند. یکی از دو آرایه طبق برنامه ریزی شده مستقر و در جای خود قفل شد، اما آرایه دوم به طور کامل مستقر نشد. شبکه به اندازه کافی مونتاژ شده بود تا نیروی مورد نیاز برای ماموریت را جمع آوری کند. با این حال، چون آرایه به طور کامل مستقر نشده بود، نمی توان آن را در جای خود ثابت کرد. یعنی به اندازه کافی سخت نبود.

از آنجایی که این مشکل در مدت کوتاهی پس از پرتاب کشف شد، مهندسان سعی کردند به طور کامل آرایه را مستقر کرده و مسدود کنند. نگرانی ها این بود که وقتی لوسی مانورهایی مانند روشن کردن موتورها را برای اصلاح مسیر خود انجام می داد، نیروها می توانند سیستم شل را تکان دهند و باعث آسیب شوند.

ناسا خاطرنشان کرد که احتمال موفقیت ماموریت در حالت قفل فعلی بالا است. با این حال، این گروه انتظار دارد که استقرار بیشتر می تواند اعتماد به عملکرد را بدون به خطر انداختن ایمنی فضاپیما افزایش دهد.

پس از اینکه فضاپیما پس از پرواز اخیرش دوباره از زمین دور شد، تیم سعی کرد دوباره آرایه را مستقر کند. اگرچه آرایه بیشتر مستقر شد، اما همچنان در جای خود باقی نماند. داده ها همچنین مشکل نگران کننده ای را به شکل یک لرزش کوچک بین آرایه و کنترل کننده نگرش فضاپیما نشان داد.

ناسا گفت: اگرچه ارتعاشات برای فضاپیما در وضعیت فعلی آن بسیار اندک در نظر گرفته می شود، اما تلاش های بیشتر برای استقرار آرایه متوقف شده است و کنترل کننده در حال به روز رسانی برای رفع مشکل است.

فضاپیما اکنون می چرخد ​​تا آرایه با گرمای خورشید گرم شود. این مشکل احتمالاً می تواند به ایجاد آن و ایجاد قدرت بیشتر کمک کند. محققان امیدوارند پس از رفع مشکل ارتعاش، استقرارهای بیشتری را امتحان کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید